شناسهٔ خبر: 67985781 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

ایبنا از بازار ملزومات مواد اولیه چاپ و نشر گزارش می‌دهد؛

آرامش تابستانی بازار کاغذ

نگاهی به بازار مواد اولیه مورد نیاز اهالی چاپ و نشر حاکی از ثبات قیمت کاغذ و سایر اقلام در دومین هفته مردادماه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با آغاز تابستان ۱۴۰۳ بازار کاغذ و مقوا در رکود به سر می‌برد، سایر ملزومات مثل مرکب و زینک نیز که از ابتدای سال، افزایش قیمت داشتند در فصل تابستان افزایش چندانی نیافتند.

کارشناسان بازار کاغذ، چاپ و نشر بر این باور هستند که قیمت کنونی کاغذ در بازار ایران از سال گذشته کمتر است و کاغذ و مقوا در برندها و کیفیت‌های مختلف به وفور در بازار وجود دارد، اما طبق سال‌های گذشته بازار خرید و فروش چندان گرم نیست.

اکنون اما در دومین هفته مردادماه گویا گرمای هوا بر بازار کاغذ تاثیرگذار بوده و قیمت آن نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است و بازار در وضعیت ثبات به سر می‌برد.

بر همین اساس قیمت کاغذ پنجشنبه (۱۰ مردادماه) نشان می‌دهد که هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ همانند هفته گذشته حدود یک‌میلیون و ۲۳۰ هزار تومان، همچنین هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز به قیمت ۹۳۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

نگاهی به قیمت کاغذ تحریر ۸۰ گرمی نیز نشان می‌دهد که این کالا در یک‌ماه گذشته افزایش یا کاهشی را تجربه نکرده و هر بند کاغذ ۷۰ در ۱۰۰، یک‌میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و سایز ۶۰ در ۹۰ کاغذ ۸۰ گرمی نیز بندی یک‌میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است.

در حوزه مقوا نیز هر کیلو مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی ۲۹۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۴ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان در بازار موجود است.

آرامش تابستانی بازار کاغذ

کاغذ گلاسه سایز ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۲۰ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۲۰ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۶۵ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۶۵ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

این ثبات قیمت علاوه بر کاغذ در سایر حوزه‌ها هم دیده می‌شود، به‌طوری که هر کیلو چسب سرد ایرانی نیز حدود ۱۱۵ هزار تومان و چسب گرم کیلویی ۲۵۰ هزار تومان وبهای الکل ایزوپروپیل حدود ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار تومان است.

همچنین هر کیلو مرکب گلاسه خارجی نیز از ۳۴۵ تا ۴۴۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۳۰۰ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۴۵ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۳۰ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۱۸۶ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

بهای، زینک دو ورقی چینی نیز حدود ۸۷ تا ۹۲ هزار تومان است.

نظر شما