شناسهٔ خبر: 67985132 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همایش «زنان عاشورایی» در آذربایجان غربی همایش «زنان عاشورایی» در آذربایجان غربی

همایش «زنان عاشورایی» با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در آذربایجان غربی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 مدیرکل کتابحانه‌های عمومی آذربایجان غربی، در همایش «زنان عاشورایی» که با محوریت ترویج عفاف و حجاب به همت سازمان بسیج ادارات و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد حجاب و عفاف را به عنوان دژ مستحکم برای حفظ امنیت زن و استحکام پیوند خانوادگی دانست و گفت: رعایت حجاب و عفاف باعث پرده نشینی زن مسلمان نمی‌شود.

خدیجه معصومی افزود: پس از انقلاب زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی حضور داشته اند و انقلاب اسلامی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشوده است. 

وی گفت: محفل امروز به یاد زنان عاشورایی و به نام حضرت زینب (س) بزرگ بانوی عاشورا و حضرت فاطمه زهرا (س) که بهترین الگوی زنان مسلمان در صبر، تقوا، عفت، ولایت مداری، حجاب و عفاف و... است، نام گذاری شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: زن مسلمان ایرانی، محجبه، عفیف و شریف و در عین حال در متن و مرکز است؛ یک زن می‌تواند سنگر خانواده را پاکیزه نگاه دارد و در عرصه سیاسی و اجتماعی، سنگرسازی جدید و فتوحات بزرگ نیز داشته باشد؛ این الگو، راهگشا و الگوی زن مسلمان ایرانی است.

وی ضمن تسلیت شهادت رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس گفت: همانطور که در آیه ۵ سوره قصص آمده است: «ما اراده کرده‌ایم تا بر مستضعفان زمین نعمت بخشیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم»؛ وعده الهی نیز محقق است و پیروز نهایی با فلسطین خواهد بود.

جانشین سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در همایش زنان عاشورایی ضمن مقایسه جایگاه زن در شرق و غرب گفت: نگاه غرب به زن، نگاهی ابزاری و در راستای اهداف سیاسی، اقتصادی و... غرب است و الگوی سوم زن مسلمان، نقطه مقابل این نگاه است.

سرهنگ تقی نجمی ادامه داد: زنان پس از انقلاب اسلامی، در امنیت و آرامش در تمامی عرصه‌ها حضور فعال دارند و این از دستاورد‌های انقلاب اسلامی برای زنان بود.

وی ضمن تأکید بر اینکه حجاب و عفاف تأثیرات مختلفی در جامعه دارد گفت: آرامش روانی، امنیت اجتماعی و استحکام پیوند خانوادگی از اثرات حجاف و عفاف در جامعه است و بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی باید به عنوان سفیر حجاب و عفاف برای ترویج این فرهنگ در جامعه تلاش کنند.

جانشین سپاه شهدای استان تصریح کرد: ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین نظام، از توطئه‌های دشمن است و کارکنان دستگاه‌های اجرایی با تکریم ارباب رجوع و تسریع در حل مشکلات و رسیدگی به درخواست ها، با این توطئه مبارزه می‌کنند.

اجرای نمایش، اجرای گروه سرود، مداحی و تقدیر از خانواده شهدا و کارکنان با حجاب برتر، بخش‌های دیگری از این همایش بود. 

نظر شما