شناسهٔ خبر: 67987345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

۹۹ درصد از اراضی ملی در استان کرمان سنددار شده است

کرمان- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۹۹ درصد از اراضی ملی در استان کرمان تثبیت و سنددار شده اند که این اقدام استان شایسته تقدیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی صبح پنجشنبه در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان، سلام ریاست قوه قضائیه را به نماینده ولی فقیه در استان ابلاغ کرد.

بابایی در ادامه از حمایت‌های امام جمعه کرمان از دستگاه قضائی استان قدردانی و بیان کرد: ریاست کل دادگستری استان کرمان مدیری جهادی، پیشکسوت، شجاع، انقلابی و الگو در کشور است.

وی سپس تاکید کرد: در پی سفر ریاست قوه قضائیه به استان کرمان در آبان ماه سال گذشته، توسعه خدمات ثبتی مورد تاکید قرار گرفت.

معاون قوه قضائیه افزود: در این راستا اداره ثبت اسناد و املاک منوجان در ساختمان امانی افتتاح شد و ۵۰ میلیارد ریال نیز برای احداث ساختمان این اداره اختصاص یافت.

بابایی همچنین تاکید کرد: بالغ بر ۶ هزار و ۱۱۲ فقره اسناد مالکیت صادره به دستگاه‌ها و شهروندان استان کرمان اهدا شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: از این تعداد ۸۱۳ فقره مربوط به شهرک‌های صنعتی و ۴ هزار و ۴۵۸ فقره مربوط به اسناد مسکن ملی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین ۶۳۹ فقره مربوط به اسناد اراضی کشاورزی و ۲۱۲ فقره اسناد اوقاف بوده است.

معاون قوه قضائیه با اشاره به اینکه ۹۹ درصد اراضی ملی در استان کرمان تثبیت و سنددار شده اند، گفت: اقدام استان کرمان در این زمینه شایسته تقدیر است.

بابایی خاطرنشان کرد: میزان صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در استان کرمان نیز ۲۷۴ هزار و ۶۳۴ هکتار معادل ۵۵ درصد این اراضی بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه اراضی شهری نیز برای ۸۹ هزار و ۹۲۳ هکتار معادل ۴۳ درصد اسناد مالکیت صادر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: برخی مشکلات موجود در راستای تثبیت مالکیت اراضی در کشور شناسایی شده است و تلاش جهت رفع آنها انجام می‌شود.

نظر شما