شناسهٔ خبر: 67984997 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ورود یک گوشی ساز چینی دیگر به صنعت خودرو؛ میزو هم خودروساز می‌شود

صاحب‌خبر -

بعد از ورود هواوی و شیائومی به حوزه خودرو، به نظر یک گوشی ساز چینی دیگر نیز قصد دارد به صنعت خودرو وارد شود و آن میزو است.

جدیدترین اخبار خودرو حاکی از تلاش میزو برای ورود به صنعت خودرو با عرضه نخستین محصول تا پایان سال جاری است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که اپل، غول تکنولوژی آمریکایی و عرضه‌کننده گوشی‌های آیفون چندی پیش رسما پروژه خودرو برقی خود را بعد از سال‌ها تحقیق و توسعه تعطیل کرد، ولی چینی‌ها یکی پس از دیگری در حال ورود به بازار خودرو هستند.

یک گوشی ساز دیگر به صنعت خودرو وارد می‌شود

میزو گرچه یکی از قدیمی‌ترین گوشی‌سازان چینی است و نسبتا هم زود وارد صنعت گوشی‌های هوشمند شد، هیچ‌گاه نتوانست مانند هواوی، شیائومی یا برندهای نسبتا جدیدتری چون اوپو و ویوو به یک غول این صنعت از نظر فروش بدل شود و سهم بزرگی از بازارهای حیاتی را به خود اختصاص دهد.

وضعیت برای میزو به نحوی بود که اخیرا حتی شایعاتی درباره احتمال توقف فعالیت آن مطرح شد، اما این شایعات به سرعت تکذیب شد.

خوب است بدانید کمپانی میزو در سال 2022 توسط جیلی که یکی از بزرگترین خودروسازان چینی محسوب می‌شود خریداری شده و حالا مالکیت 79 درصد سهام آن با این هلدینگ بزرگ خودرویی است.

ورود میزو به صنعت خودرو ورود میزو به صنعت خودرو

حالا به نظر می‌رسد که میزو با پشتیبانی شرکت مادر خود قصد ورود به صنعت خودرو را دارد. در همین خصوص، اخیرا لیائو شینگ هونگ، یکی از مدیران این شرکت در گفتگویی اعلام کرده که احتمالا اولین خودرو میزو تا اواخر سال جاری عرضه خواهد شد. این مقام همچنین وعده داده که خودرو میزو با دیگر محصولات خودروسازان سنتی از نظر عملکردی متفاوت خواهد بود.

در حال حاضر جزئیات دقیقی از خودرو میزو در دست نیست ولی گفته می‌شود ورود این گوشی ساز چینی به صنعت خودرو با الهام از شیائومی بوده است.

برخی از شایعات نیز حاکی از این است که نام نخستین خودرو میزو DreamCar MX است و برنامه‌ریزی شده تا توسط شرکت جیلی تولید شود.

از طرفی پیش‌بینی می‌شود که خودرو میزو از پلتفرم SEA متعلق به جیلی استفاده کند که پلتفرم به کار رفته در بسیاری از خودروهای جدید این کمپانی چینی است. تصاویر اولیه‌ای هم که از ظاهر خودرو منتشر شده، نشانگر این است که با محصولی در ابعاد لینک اند کو Z10 مواجهیم.

جالب است بدانید میزو اوایل سال 2024 جامعه مجازی DreamCar MX را در شبکه‌های اجتماعی تاسیس کرد تا طرفداران و مشتریان برند خود را در فرآیند طراحی و تولید خودرو خود سهیم کند.

اولین خودرو میزو اولین خودرو میزو

این موضوع ضمن اینکه منجر به حس شراکت طرفداران در طراحی خودرو و تطابق آن با سلایق و ترجیحات‌شان می‌شود، می‌تواند انتظارات مشتریان از اولین خودرو میزو را نیز در سطح خوبی تنظیم کند.

با توجه به عملکرد میزو در صنعت موبایل، باید دید آیا این گوشی ساز باسابقه چینی با ورود به صنعت خودرو می‌تواند با غول‌های این حوزه و البته رقبای موبایلی خود مانند شیائومی و هواوی رقابت کند یا خیر؟

در پایان شما را به مطالعه مطالب معرفی و بررسی ارس M5، خودرو برقی شیائومی SU7 و بی وای دی یانگ وانگ U9 در گجت نیوز دعوت می‌کنیم.

ویدیو مرتبط:
حتما بخوانید:
دست دوم این خودرو چینی از صفر کیلومتر آن ۶۰۰ میلیون گرانتر است جیلی گلکسی L6 کریتیو ادیشن روانه بازار شد؛ این سدان جذاب فقط 1 میلیارد تومان قیمت دارد سرس آیتو M9، شاسی بلند محصول مشترک سرس و هوآوی ایمن‌ترین خودرو چین شد لیپ موتور C11 ؛ کراس اور تمام برقی با دنیایی از امکانات

نظر شما