شناسهٔ خبر: 67984620 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: کرج امروز | لینک خبر

با نصب اِلمان در مسجد امام علی علیه السلام؛

نام‌ امیرالمؤمنین زینت بخش مهرشهر کرج شد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از طراحی و ساخت و نصب المانی برگرفته از خوشنویسی اسلامی با هدف فضاسازی مسجد امام علی علیه السلام واقع در مهرشهر کرج خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علیرضا عاقلی اظهار کرد: یکی از مهمترین رسالت‌های هنر شهری، ایجاد و افزایش زیبایی‌های دیداری به واسطه تولید اِلمان‌ها و احجام با محتوا، ماندگار و تأثیرگذار در اذهان عابرین و شهروندان است.


وی افزود: یکی از منابع تولید محتوا در این خصوص، فرهنگ و هنر غنی ایرانی، اسلامی است که سرشار  از نقوش و خطوط صاحب هویت است که می‌تواند دستمایه اجرای این آثار در فضاهای عمومی شهری باشد.


عاقلی بیان داشت: بازتولید و تقویت عناصر هویتی در زیباسازی فضاهای شهری بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در ادامه این مسیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، با هدف فضاسازی مسجد امام علی علیه السلام واقع در مهرشهر کرج نسبت به طراحی و ساخت و نصب المانی برگرفته از خوشنویسی اسلامی با استفاده از متریال فلز، چلنیوم و دارای نورپردازی در شب اقدام کرده است.


وی اضافه کرد: طراح و سازنده این اثر سمانه شادی، هنرمندی است که در مناسبت‌های گذشته نیز تجربه همکاری با سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج را در طراحی و اجرای المان‌های شهری داشته است.

نام‌ امیرالمؤمنین زینت بخش مهرشهر کرج شد

نام‌ امیرالمؤمنین زینت بخش مهرشهر کرج شد


منتشر شده در تاریخ ۱۱ مردادماه ۱۴۰۳

نظر شما