شناسهٔ خبر: 67984287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

علمای اهل سنت گلستان: مسلمانان باید مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند

گرگان- ایرنا- جمعی از علمای اهل سنت گلستان با صدور پیام‌ و اطلاعیه‌های جداگانه‌ به مناسبت ترور شهید اسماعیل هنیه بر ضرورت ایستادگی و مقاومت همه مسلمانان جهان مقابل رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا جمعی از علما، مدرسین و امامان جمعه و جماعت اهل سنت گلستان‌، پس از ترور اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خاطرنشان کردند که روزهای زوال و اضمحلال رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونسیتی با حمایت آمریکای جنایتکار و سایر متحدانش نزدیک است.

نماینده مردم گلستان‌ در مجلس خبرگان رهبری گفت: رژیم صهیونیست جنایتکار بار دیگر چهره واقعی خود را بر جهانیان نمایان ساخت و با رفتارهای ننگین خود در حق ملت مظلوم فلسطین، با ارتکاب جنایت ظالمانه، خوی درندگی و وحشی‌گری و عدم پایبندی به اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌المللی خود را نشان داد.

کمال‌آخوند غراوی با صدور پیامی اظهار کرد: این شهید والامقام زندگی خود را در راه مجاهدت و مبارزه علیه رژیم صهیونیست غاصب و آزادی بیت‌المقدس و ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست‌ها صرف کرد و خون پاک این شهید مبارز هرگز پایمال نخواهد شد.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گلستان و امام جمعه قره‌تپه بندرترکمن هم گفت: قرآن کریم راه مقاومت و ایستادگی در برابر کفار و شرک را وظیفه دانسته است.

آخوند عبدالجبار میرابی اظهار کرد: مسلمانان با بهره‌گیری از قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم (ص) همانند ۲ بال یک پرنده باید در برابر تمام وحشی‌گری‌ها ایستادگی کرده و برای رضای خدا و شفاعت پیامبر اکرم (ص) تلاش کنند.

وی تصریح کرد: لازمه این کار اعتقاد، ایمان، اخلاص و اتحادی است‌ که‌ برای‌ آنان موظف و وظیفه دانسته شده است.

امام جمعه موقت اهل سنت گمیشان هم گفت: جنایت رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» در کنار جنایت‌های ضدبشری رژیم صهیونسیتی و استکبار جهانی به شدت محکوم است.

آخوند حبیب شافعی افزود: تمام هجمه دشمنان و صهیونیست در فضای مجازی علیه نسل آینده است.

وی اضافه کرد: شهید هنیه در حالی در راه خدا به شهادت رسید که عزیزان خود را در راه خدا از دست داده بود، اما باز هم از حرکت در راه دین اسلام دست نکشید.

روحانی اهل سنت بخش فندرسک رامیان هم با اشاره به این که جبهه مقاومت با شهادت اسماعیل هنیه محکم‌ و استوارتر از قبل به راه و مسیرش ادامه می‌دهد، گفت: این جنایت هولناک بدون پاسخ نخواهد ماند.مولوی خلیل‌الله نارویی با تاکید بر این که، بنیه و بنیاد رژیم غاصب صهیونیستی براساس ترور، قتل و کشتار بنا نهاده شده است، اظهار کرد: با شهادت این شخصیت بزرگ، جبهه مقاومت خیلی بهتر، محکم‌تر و استوارتر از قبل به راه و مسیر خودش ادامه خواهد داد.

روحانی اهل سنت گمیشان هم گفت: این جنایت هولناک را محکوم می‌کنیم و خواستار شناسایی و مجازات عاملان و مصوبان این فاجعه هستیم.‌

آخوند عبا محمدنژاد خاطرنشان کرد: ترور شخصیت‌های بزرگ اسلام مساله‌ جدیدی نیست بلکه از بدو اسلام تاکنون ادامه داشته و خواهد داشت.

وی افزود: دشمنان اسلام می‌خواهند با چنین اقداماتی نور آزادی‌خواهان جهان را خاموش کنند اما بدانند نوری را که خداوند متعال روشن کرده هرگز خاموش نمی‌شود.

مدرس علوم دینی اهل سنت گلستان هم گفت: شهادت اسماعیل هنیه نشان می‌دهد که رژیم صهیونسیتی غاصب پایبند ضوابط اخلاقی و معادلات بین‌المللی نیست.

آخوند داود بلکفه افزود: مسلمانان و افرادی که دل در گرو مردم مظلوم غزه و فلسطین دارند باید به دنبال شناسایی عاملان به شهادت رساندن این مرد بزرگ تاریخ مبارزات اسلامی و جبهه مقاومت باشند.

وی تاکید کرد: خون اسماعیل هنیه به ناحق ریخته شد و رژیم منحوس صهیونیستی، رژیم غاصب و خون آشامی است که پاینده به هیچ تعهد و اصولی نیست.

وی بیان کرد: مسلمانان و افرادی که دل در گرو مردم مظلوم غزه و فلسطین دارند باید به دنبال شناسایی عاملان و تلافی شهادت این مرد بزرگ تاریخ مبارزات اسلامی و جبهه مقاومت باشند.

امام جمعه پیشکمر کلاله در پی وقوع این جنایت رژیم صهیونسیتی گفت: شهادت اسماعیل هنیه به عنوان یک رهبر بزرگ مسلمانان در فلسطین و غزه، جامعه اسلامی، آزادی خواهان جهان و تمام مسلمانان را نگران و آزرده خاطر کرد.

آخوند محمدامین آدینه‌ با تاکید بر اتحاد و همدلی آحاد مسلمانان و امت‌های اسلامی برای رهایی از چنگال اسرائیل غاصب و نابودی رژیم صهیونیستی، افزود: مساله فلسطین موضوع امروز و دیروز نیست بلکه مبارزات و مقاومت مردم فلسطین علیه رژیم غاصب صهیونیستی در طی این سال‌ها ادامه داشته و اتحاد و انسجام امت اسلامی و آحاد مسلمانان جهان می‌تواند منجر به نابودی و از بین رفتن رژیم منحوس صهیونیستی شود.

یک مدرس علوم دینی هم گفت: ریخته شدن خون شهید سردار سلیمانی، اسماعیل هنیه و سایر سربازان جبهه مقاومت اسلامی درخت مقاومت را آبیاری کرده و تنومندتر خواهد کرد.

آخوند ابراهیم پایگذار با تاکید بر مجازات عاملان این جنایت، افزود: آرزوی شهادت، مکتب و تفکر جبهه مقاومت اسلامی است و هرچه خون سربازان جبهه مقاومت بیشتر ریخته شود، درخت مقاومت تنومندتر خواهد شد.

وی افزود: حرکت‌های جبهه مقاومت در دل آمریکا و اروپا، نتیجه ثمرات شهادت‌های این عزیزان است.

این مدرس علوم دینی بیان کرد: هرچقدر خون سربازان جبهه مقاومت ریخته شود، به همان اندازه عمر دشمنان کوتاه می شود.

امام جمعه قازانقایه از توابع شهرستان مراوه‌تپه هم گفت: سردار اسلام اسماعیل هنیه مجاهد بزرگ عصر حاضر بود، سرداری که به جرات می‌توان مقام شامخ وی را با سرداران صحابه مقایسه کرد.

ناصرآخوند قزل افزود: امیدوارم انتقام ایشان از اسرائیل غاصب بزودی گرفته شود.

یک روحانی دیگر اهل سنت گلستان هم گفت: رهبر شجاع‌ و مجاهد برجسته‌ فلسطینی (شهید هنیه) سال‌ها جان خود را در میدان‌ مبارزه‌ شرافتمندانه بر دست‌ گرفته‌ و آماده شهادت بود.

آخوند عبدالباسط سعیدی افزود: وی از شهید شدن در راه‌ خدا و آزادی بیت‌المقدس و نجات بندگان خدا باکی نداشت و ما علمای اهل سنت این اقدام ناجوانمردانه رژیم کودک کش را محکوم می‌کنیم‌.

نظر شما