شناسهٔ خبر: 67983311 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

جنگ حماس و اسراییل

جوزپ بورل: به دنبال راه‌هایی برای تنش‌زدایی و اجتناب از جنگ باشیم

بی‌تردید جنگ حماس و اسراییل که قریب به ۱۰ ماه از آغاز آن می‌گذرد، می‌تواند ابعادی گسترده‌تر بیابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آسیانیوز؛ این در حالی‌ست که تنش‌ها در مرز لبنان و اسراییل هم بسیار افزایش یافته است. در همین راستا، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ضمن آن‌که از رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان خواست تا از یک درگیری تمام‌عیار جلوگیری کنند، هشدار داد که جنگی گسترده‌تر تمام منطقه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا طی یک کنفرانس خبری در جریان سفر به هانوی، پایتخت ویتنام بیان کرد: «ما باید به دنبال راه‌هایی برای تنش‌زدایی و اجتناب از جنگ باشیم زیرا جنگی گسترده‌تر بر کل منطقه و فراتر از آن تاثیر خواهد گذاشت.» خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گزارش کرد: «آتش‌بس در غزه برای دسترسی به کمک‌های بشردوستانه، اطمینان از آزادی اسرا و اجرای راه‌حل ۲ دولتی ضروری است.»

از سوی دیگر، دولت آلمان هم خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها در منطقه شد. سباستین فیشر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان به خبرنگاران گفت: «جلوگیری از هرگونه تشدید تنش و رویارویی منطقه‌ای ضروری است.» خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آلمان گزارش کرد: «ما از تمامی طرف‌ها می‌خواهیم تا حداکثر خویشتن‌داری را پیشه کنند.»

نظر شما