شناسهٔ خبر: 67981824 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

لاریجانی: میدان بسیار وسیعی از اهداف و مقاصد برای جبهه مقاومت باز شده است

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه نحوه ترور شهید هنیه میدان بسیار وسیعی از مقاصد را برای جبهه مقاومت باز کرده است، گفت: مگر نیرو‌های مدافع صهیونیسم تا آخر می‌توانند در زیرزمین بمانند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - محمد جواد لاریجانی، کارشناس ارشد مسائل سیاسی در پی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا که در اعمال جنایتکارانه، مباشر یکدیگر هستند در میدان غزه امیدی در دستیابی به پیروزی ندارند لذا به دنبال تولید پیروزی‌های نقطه‌ای هستند.

وی اظهار کرد: آن‌ها اطمینان دارند که عملیات نقطه‌ای، جنگ وسیعی را ایجاد نخواهد کرد، ولی از ضرباتی که خواهند خورد هم در امان نیستند؛ تحلیل آن‌ها این است که تحمل این ضربات کمتر از شکست مفتضحانه در غزه است، بنابراین خود را آماده دریافت ضرباتی کرده اند، اما نمی‌دانند که این ضربات چیست در حالیکه ممکن است این ضربات، خساراتی بیش از توقع آن‌ها داشته باشد.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه استیصال رژیم صهیونیستی آن‌ها را وادار کرده تا به دنبال پیروزی‌های نقطه‌ای کوتاه باشند، بیان کرد: رژیم صهیونیستی در میدان غزه هیچ پیروزی به دست نیاورده و کاملا مستاصل است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی برای توجیه یک آتش بس به یک دستاوردی نیاز دارند و این دستاورد‌ها را باید در جای دیگری پیدا کند که این اشتباه بزرگی است چراکه هم اکنون مقاومت در اوج قدرت است و ضربات آن‌ها به گونه‌ای نیست که در یک نقطه‌ای شروع و در نقطه دیگری ختم شود. مقاومت می‌تواند ضربات بسیار متوالی و مستحکمی به رژیم صهیونیستی وارد کند.

لاریجانی، گفت: اقدام رژیم صهیونیستی، جسارت به ملت و کشور ما و یک اشتباه بسیار بزرگ بود، آن‌ها دفعه پیش دیدند که جسارت به سفارت ما چه بدبختی و بی آبرویی برای آن‌ها ایجاد کرد، پاسخ به این جسارت به مراتب شدیدتر از قبل خواهد بود و آن‌ها هم می‌دانند که این کار انجام خواهد شد.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی، تنشی را در منطقه ایجاد کردند که خود نخواهند توانست آن را جمع کنند بلکه این مقاومت است که این تنش را جمع می‌کند و میوه این جسارت‌ها را مقاومت می‌چیند ضمن آنکه نتایج بسیار خوبی هم برای مبارزه غزه خواهد داشت.

اقدام رژیم صهیونیستی حداقل سه عنوان مجرمانه دارد

وی با اشاره به اینکه اقدام رژیم صهیونیستی در عرصه بین الملل سه عنوان مجرمانه دارد گفت: اقدام رژیم صهیونیستی، تجاوز نظامی به یک کشور مستقل عضو سازمان ملل است لذا حق دفاع و پاسخگویی برای کشور ما محفوظ است.

لاریجانی ادامه داد: عنوان مجرمانه دیگر مسئله تروریسم است؛ مطابق با مفهوم حداقلی که از تروریسم وجود دارد عمل آن‌ها مصداق کامل تروریسم و قابل پیگیری است. سومین عنوان مجرمانه، حقوق بشری است؛ در مبانی و مصوبات حقوق بشر کسی که تحت فشار مجازات قرار می‌گیرد باید در یک پروسه قضایی مشروعی محاکمه شود و بعد از آنکه جرم او محرض شد از خود دفاع کند و سپس توسط حکومت مشروعی، مجازات او اعمال شود. این در حالیست که یک باند مجرمی اعلام کرده مخالف کسی است و خود اقدام به کشتن او کرده است که این کاملا ضد همه مصوبات حقوق بشر از جهت عدم دادرسی عادلانه، نوع اعمال مجازات و... است.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه این نوع اقدامات نظامی، امنیت دنیا را تهدید می‌کند و دود آن به چشم آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان او خواهد رفت گفت: این نقطه‌زنی، تکنولوژی بالایی نیاز ندارد و یک نوع عملیات نظامی کم هزینه و بسیار عمومی و مردمی است که خود باب آن را باز کرده اند، این مجموعه عملیات نظامی که آن‌ها الان به آن مشروعیت دادند از همه برمی آید و خیلی هم کم خرج است بنابراین یک باب جدیدی برای عملیات و اقدامات مدافعانه مقاومت باز شده که کم هزینه، موثر و با مقاصد بسیار متعدد است. 

رژیم صهیونیستی باب جدیدی را گشوده که میدان بسیار وسیعی از مقاصد را برای مقاومت باز خواهد کرد

وی تاکید کرد: این مجموعه اقدامات، امنیت بین‌المللی را تهدید کرده و حال اگر کشور‌هایی که سخاوتمندانه از رژیم صهیونیستی دفاع کردند و مباشر جنایت‌های او هستند تحمل این کار را دارند بسم‌الله، ولی بدانند این مسیری که باز شده برای مقاومت میدان بسیار وسیعی از مقاصد و هدف‌ها را باز و آسان کرده است.

لاریجانی، گفت: هم ایران و هم نیرو‌های مقاومت می‌توانند از باب جدیدی که باز شده استفاده کنند، دوران بزن در رو تمام شده و کشور‌هایی که نگران امنیت بین المللی هستند بدانند که اگر امروز جلوی این کار را نگیرند فردا دیر است. مقاومت خسارت نخواهد دید چرا که ما خیلی وقت است که هدف مقاصد تروریستی هستیم، آن‌هایی که همیشه لای زرورق بودند و از هر چیزی می‌ترسیدند حالا باید ببینند که هیچ جایی در دنیا امن نیست.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی تاکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی امنیت جهانی را به شدت تهدید کردند، ولی برای مقاومت میدان وسیعی از مقاصد را باز کرده اند.

 وی با بیان اینکه پاسخ ایران به اقدام رژیم صهیونیستی دردناک خواهد بود گفت: تعداد عظیمی از اهداف وجود دارد، آن‌ها اشتباه کردند و به زودی متوجه اشتباه خود خواهند شد. 

لاریجانی افزود: ما به هیچ‌جا حمله نخواهیم کرد، اما اگر کسی به ما حمله کند او را رها نخواهیم کرد. رژیم صهیونیستی با این کار تله بزرگی برای خود ایجاد کرده است.

مگر نیرو‌های مدافع صهیونیسم تا آخر می‌توانند در زیرزمین بمانند

کارشناس ارشد مسائل سیاسی، گفت: مگر نیرو‌های مدافع صهیونیسم تا آخر می‌توانند در زیر زمین بمانند، این‌ها در دنیا می‌گردند. این باب برای مقاومت هم باز شد تا نیرو‌های خائن و مجرم صهیونیستی را که هر جای دنیا گیر بیاورند مجازات کنند، این بحثی است که خود آن‌ها باز کردند و نمی‌توانند به راحتی آن را جمع کنند.

انتهای پیام/

نظر شما