شناسهٔ خبر: 67981323 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

ریختن خون شهید هنیه در خاک ایران مساله فلسطین را به هویت ملی تبدیل کرد

زنجان - ایرنا - مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اینکه ریختن خون شهید اسماعیل هنیه در خاک تهران، مساله فلسطین را به هویت ملی ما بدل کرد، گفت:  این شهید میهمان ایرانی ها بود و خونخواهی او را وظیفه خودمان می دانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مجید نقی لو عصر چهارشنبه در تجمع زنجانی ها در محکومیت ترور شهید هنیه وی با بیان اینکه فراموش نمی کنیم این پرچم حسین (ع) را امام خمینی(ره) به دست ما داد افزود: خمینی کبیر در زمان ما و از همان ابتدا گفت با رژیم صهیونیتسی کنار نخواهیم آمد.

این مسوول با اشاره به اینکه زنجان پایتخت شور شعور حسینی در مراسم یوم العباس پرچم فلسطین را به اهتزاز در آوردند، ادامه داد: این برای ما مایه ا فتخار است که زنجان میدان و پرچم حسینش را درست شناخته است.

حجت الاسلام نقی لو گفت: فراموش نمی کنیم دشمنان قبل از شهادت سردار سلیمانی چه نقشه های شومی برای تفرقه ایران و عراق کشیده بودند و حتی به دنبال انحلال پیاده روی اربعین حسینی بودند.

وی، با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل چه نفرت هایی بین مردم و عراق پهن و پخش کردند، اظهار داشت: وقتی خون سردار شهید سلیمانی با خون سردار ابومهدی الهمندس به هم آمیخت و در خاک این کشور ریخت، همه کینه ها را شست و برد و ایران و عراق را یکی و اربعین را باشکوه تر کرد.

این مسوول با بیان اینکه اگر این خون پاک در هر جای دیگری ریخته می شد، گردان های مقاومت خونخواه او می شدند، ادامه داد: اما پاداش مجاهدت این است که خونخواهی او مردم ایران باشد.

وی با اشاره به اینکه دنیا ببیند که فرندان غیور این کشور چه خونخواهی از این میهمان شهید خواهند کرد گفت: عصر عاشورا یزید و عبدالله، سرمست از مست پیروزی خود بودند که امام حسین (ع) را که علیه یزید قیام کرده بود، سرکوب کردند.

حجت الاسلام نقی لو با گفت: اما جهاد و روایت زینب(س) و جنگ شناختی او و کاروان کربلا موجب شد یزید پیروزی کسب شده را ننگ خود معرفی کند.

وی با بیان اینکه روایت فتح بایدکرد چرا که فاتح هستیم خاطر نشان کرد: اسرائیل میوه ۴۰۰ ساله تمامی هویت و نتیجه زحمات غرب است و انقلاب اسلامی ایران این میوه را می بلعد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که از روز گذشته (۹ مرداد) برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در ایران حضور داشت بامداد امروز (۱۰ مرداد) همراه با یکی از محافظانش در اقدامی تروریستی به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

نظر شما