شناسهٔ خبر: 67979717 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه صنعتی سهند

طاها اعتمادی

طی مراسمی با حضور معاون جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان، دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه صنعتی سهند افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

مسعود ابراهیمی، معاون جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان روز چهارشنبه در این آیین اظهار کرد: جهاددانشگاهی، چهار صندوق پژوهش و فناوری شامل البرز، زاگرس، جهاددانشگاهی و صنایع خلاق دارد و با صندوق پژوهش دانشگاه آزاد که بیشترین سرمایه را در سطح کشور دارد، همکاری می‌کند.

وی  اظهار کرد: جهاددانشگاهی با بنیاد علوی، برکت و مستضعفان که بخش استارتاپی دارند نیز همکاری دارد و در حوزه بین الملل طی ۱.۵ سال گذشته فعالیتی را آغاز کرده و به دنبال تعریف جایگاه برای خود به عنوان هاب صادرات فناوری هستیم.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی برنامه دارد تا به مرکزی تبدیل شود که هر کس صادرات فناوری داشته باشد، به این نهاد مراجعه کند.

افتتاح دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه صنعتی سهند

وی با اشاره به دو شاخصه مهم توانمندسازی و لجستیک صادرات، اظهار کرد: آذربایجان شرقی می‌تواند در بخش لجستیک به ما کمک کند و در بحث توانمندسازی نیز ما می‌توانیم به شرکت‌های نوپا برای ورود به بازارهای صادراتی کمک کنیم.

ابراهیمی ادامه داد: شرکت‌های پارک علم و فناوری و دیگر مراکز می‌توانند در راستای هم افزایی و ایجاد زنجیره ارزش در قالب کنسرسیوم و همکاری، ارزش افزوده بالاتری تولید کنند.

وی از اعلام آمادگی مجموعه جهاددانشگاهی با مراکز علمی و دانشگاهی به خصوص دانشگاه سهند، اظهار کرد: پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی در تهران و البرز می‌تواند به شرکت‌های و دانشگاه‌هایی که به دنبال دفتر فروش و خدمات پس از فروش در منطقه تهران هستند، کمک کند.

وی افزود: در زمینه سرمایه گذاری و تامین مالی ایده‌ها و استارتاپ‌ها نیز سبدی از سرمایه گذاران را در تهران کار می‌کنیم که طی ۱.۵ سال گذشته چندین پروژه‌های علمی از این ظریق تامین اعتیار شده‌اند.

 معاون جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: در قراردادی با وزارت علوم، دبیرخانه مالکیت فکری پارک‌های علم و فناوری کشور را دریافت کرده‌ایم و سامانه‌ای طراحی شده تا ضمن ارائه خدمات ترویجی و آموزشی در بحث مالکیت فکری، امکان جستجوی تمامی اختراعات ثبت شده در ایران را دارد.

افتتاح دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه صنعتی سهند

وی با بیان این‌که یکی از موانع توسعه فناوری در ایران، مالکیت فکری است، اظهار کرد: این مانع باعث شده تا انگیزه‌های محققان برای انجام کار نوآورانه کاهش یابد. هدف نهایی از طراحی این سامانه، ترویج مالکیت فکری در سطح نهادی و اشخاص است تا این معضل رفع شود.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند با اشاره به انجام همکاری‌های گسترده فی‌مابین دانشگاه صنعتی سهند و جهاد دانشگاهی استان تأکید کرد: زیرساخت‌ها و بسترهای حقوقی لازم برای ارتباط تنگاتنگ و مستمر بین دو مجموعه فراهم‌شده است و هر دو مجموعه می‌توانند از آزمایشگاه‌ها و امکانات یکدیگر استفاده کنند و دوره‌های آموزشی و علمی مشترک با یکدیگر برگزار کنند. 

 اسماعیل فاتحی فر افزود: با ایجاد پردیس علم و فناوری و پردیس تخصصی ابزارآلات صنعتی در دانشگاه صنعتی سهند افزون بر استقرار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و مجموعه‌های مرتبط با جهاد دانشگاهی استان نیز در دانشگاه مستقر خواهند شد. 

افتتاح دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه صنعتی سهند

وی بابیان اینکه دانشگاه صنعتی سهند به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه صنعتی شمال غرب کشور مبدع مراکز تحقیقاتی نوع دوم است گفت: هم‌اکنون بیش از ۴ پژوهشکده و ۳۲ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی سهند فعال است و چندین کلان پروژه ملی توسط دانشگاهیان دانشگاه در حال انجام است. 

فاتحی فر یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد اساتید دانشگاه دارای مرتبه دانشیار و استاد هستند و بیش از ۵۰ درصد دانشجویان دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: نگرش جهاددانشگاهی، بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها در تمامی امورات است.

علی اصغر فاتحی فر،  با اشاره به افتتاح دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در سال گذشته، افزود: امروز دفتر این نهاد در دانشگاه صنعتی سهند افتتاح شده است و این روند تداوم خواهد داشت.

افتتاح دفتر جهاددانشگاهی در دانشگاه صنعتی سهند

انتهای پیام 

نظر شما