شناسهٔ خبر: 67978155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در واکنش به شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس؛

معاون شهید هنیه: این ترور باعث اتحاد بیشتر محور مقاومت و ایران خواهد شد

تهران- ایرنا- معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی تاکید کرد که شهادت رئیس این دفتر نه تنها خللی در روند ادامه مقاومت مقابل اشغالگری رژیم صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد بلکه به اتحاد بیشتر میان حماس، محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران منجر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، «خلیل الحیه» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت که با این شهادت، حماس و ملت فلسطین مسیر مقاومت را متوقف نخواهند کرد.

الحیه گفت: دشمن صهیونیستی از ابتدای نبرد طوفان الاقصی تلاش کرد تا مقاومت را منزوی کند اما از سفر هنیه به پایتخت‌های کشورهای مختلف متعجب شد.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اضافه کرد: رژیم اشغالگر امروز دنیا را به چالش می‌کشد و می‌خواهد کل منطقه را به آتش بکشد. به همین دلیل لبنان و ایران را هدف قرار داد.

وی با طرح این پرسش که «امروز دنیا کجاست تا این رژیم را مهار کند؟»، افزود: مقاومت متعهد به پاسخگویی به این تجاوز است و رژیم صهیونیستی سزاوار پرداخت بهای سنگینی برای این جنایت است.

الحیه ادامه داد: شهید اسماعیل هنیه مخفی نبود و ترور وی موفقیت اطلاعاتی برای دشمن محسوب نمی‌شود. از انتخاب ما مطمئن باشید زیرا حماس و مقاومت بر اساس یک استراتژی روشن پیش می‌روند و با شهادت یک یا ۱۰ رهبر از مسیر خود منحرف نخواهند شد.

وی همچنین خطاب به ملت فلسطین تاکید کرد: عهد ما با شما این است که فلسطین قبله سیاسی ما و مسجد الاقصی قبله ما بماند و در رکاب رهبران و شهدا تا آزادی ادامه دهیم. رابطه فلسطین، ایران و محور مقاومت مستحکم است و آزادی فلسطین و الاقصی قبله‌گاه این روابط است. این رویداد باعث افزایش اتحاد مقاومت فلسطین و حماس با محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این اقدام بزدلانه، دولت‌ها، سران و مقامات، گروه های مقاومت، سازمان ها و نهادهای مدنی و شخصیت های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان به این ترور واکنش نشان دادند.

نظر شما