شناسهٔ خبر: 67965235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

واکنش‌ها به ترور شهید هنیه در تهران؛

اردن:جهان جلوی جنایت‌های تل‌آویو را بگیرد/ چین: شدیدا محکوم می کنیم/ ترکیه: نفرت انگیز بود

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و یکی از محافظان وی در جریان یک عملیات ترور بزدلانه در تهران طی بامداد امروز به شهادت رسید که باعث برانگیخته شدن موجی از واکنش ها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بامداد امروز روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

متن اطلاعیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

بیانیه حماس در مورد شهادت اسماعیل هنیه / واکنش موسی ابومرزوق

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش را اعلام و آن را به امت عربی و اسلامی و تمام آزادگان جهان تسلیت گفت.

این بیانیه اعلام کرد که رئیس جنبش حماس در یک حمله بزدلانه تروریستی در مقر اقامت خود در تهران و بعد از مشارکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران به شهادت رسید.

موسی ابومرزوق از اعضای دفتر سیاسی حماسی نیز با اعلام این مطلب تاکید کرد که این ترور بزدلانه بی پاسخ نخواهد ماند.

ترور بزدلانه «اسماعیل هنیه» در تهران

جهاد اسلامی: شهادت فرماندهان، عزم مقاومت را سست نمی‌کند

محمد الهندی معاون دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت که اسماعیل هنیه از همان آغاز برای شهادت کار می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی برای اولین بار در تاریخ موجودیت خود با چنین مقاومتی مواجه شده، تاکید کرد که مقاومت فلسطین و لبنان پیش از این نیز با شهادت فرماندهان بزرگی مواجه شده‌اند، اما شهادت این فرماندهان باعث شکسته شدن عزم و اراده آنها نشده است.

الهندی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار دارد و واکنش‌های آن نشان دهنده تزلزل و ناتوانی نسبت به تحقق اهداف خود است.

این مقام جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که ترور شهید هنیه تنها متوجه مقاومت فلسطین و جنبش حماس نیست، بلکه مربوط به ایران نیز می‌شود.

جهاد اسلامی همچنین در بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی خود با جنبش حماس در تقابل با رژیم غاصب صهیونیستی تاکید کرد که اقدام تروریستی بزدلانه رژیم صهیونیستی در مورد یکی از نمادهای مقاومت، ملت فلسطین را از استمرار گزینه مقاومت تا زمان پایان دادن به جنایت‌های صهیونیست‌ها باز نخواهد داشت.

ترور بزدلانه «اسماعیل هنیه» در تهران

تحلیلگران صهیونیست: امروز، روز بدی برای اسرا است

شبکه سی ان ان به نقل از تحلیلگران صهیونیست گزارش داد: امروز روز بدی برای خانواده‌های اسرای اسرائیلی به شمار می‌رود.

این تحلیلگران اضافه کردند: ترور هنیه تأثیر منفی بر روند مذاکرات توافق تبادل اسرا با جنبش حماس خواهد گذاشت.

انصارالله یمن: ترور شهید هنیه نقض آشکار قوانین بین المللی است

جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور برادر و فرمانده مجاهد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس یک جنایت تروریستی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.

محمود عباس ترور شهید هنیه را محکوم کرد

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ترور اسماعیل هنیه «فرمانده بزرگ» و رئیس جنبش حماس را به شدت محکوم کرد.

وی این ترور را اقدامی بزدلانه و تحولی خطرناک دانست و از ملت فلسطین خواست تا در برابر اشغالگران اسرائیلی وحدت و صبر و پایداری داشته باشند.

تل آویو هنوز مسئولیت ترور هنیه در تهران را نپذیرفته است

نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که این رژیم هنوز مسئولیت ترور اسماعیل هنیه در تهران را برعهده نگرفته است.

نتانیاهو خطاب به صهیونیست‌ها: درباره ترور هنیه چیزی نگویید

نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وزرای کابینه این رژیم خواسته درباره ترور اسماعیل هنیه واکنش نشان ندهند.

دعوت به خیزش عمومی در فلسطین اشغالی بعد از شهادت هنیه

گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم این کشور خواستند تا تظاهرات اعتراض آمیز و افزایش تنش با اشغالگران را در تمامی مناطق فلسطین در دستور کار خود قرار دهند.

در پی شهادت اسماعیل هنیه رهبر دفتر سیاسی جنبش حماس، گروه‌های مقاومت از مردم فلسطین خواسته‌اند تا تظاهرات خشمگینانه و اعتراض آمیز خود و افزایش تنش با اشغالگران صهیونیست در تمامی مناطق فلسطین را بعد از شهادت اسماعیل هنیه در دستور کار خود قرار دهند.

اولین واکنش آمریکا به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

کاخ سفید اعلام کرد که از گزارش‌ها درباره ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مطلع شده است.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یکی از سخنگویان کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن از گزارش‌ها درباره ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران مطلع شده، اما فعلاً از اظهارنظر بیشتر خودداری می‌کند.

واکنش ارتش رژیم صهیونیستی به ترور اسماعیل هنیه

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار گزارش‌هایی در خصوص ترور بزدلانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران به شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان اعلام کرد که به گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های خارجی هیچ واکنشی نخواهد داشت.

عمیحای الیاهو وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور بزدلانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران گفت که این روشی درست برای پاکسازی دنیا است!

روسیه: ترور هنیه یک جنایت سیاسی است

«کنستانتین کوساچف» نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که ترور رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ناگزیر باعث تحکیم و اتحاد صفوف جنبش ضد اسرائیلی در جهان خواهد شد.

وی دراین‌باره نوشت: حملات اسرائیل به مواضع حزب الله و حماس در بیروت و تهران که ظاهراً منجر به کشته شدن رهبران عالی‌رتبه این دو جنبش شد، منجر به از بین‌رفتن تهدیدها نخواهد نشد، بلکه به معنای ناگزیربودن تحکیم صفوف مقاومت ضد اسرائیلی در جهان است.

این مقام روس همچنین افزود: منطقه شاهد سخت‌ترین دوره‌های رویارویی است.

ترکیه: ترور هنیه نفرت انگیز بود

وزارت امور خارجه ترکیه هم اعلام کرد: ترور هنیه در نتیجه یک ترور «نفرت‌انگیز» در تهران را محکوم می‌کنیم.

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به ترور رهبر مجاهد هنیه افزود: بار دیگر مشخص شد که دولت نتانیاهو قصدی برای صلح ندارد.

کنعانی: شهادت «اسماعیل هنیه» پیوند میان ایران و فلسطین را مستحکم‌تر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

عبدالسلام پسر اسماعیل هنیه: پدرم به آرزویش رسید

عبدالسلام پسر اسماعیل هنیه گفت: پدرم به آرزویش رسید. ما در انقلاب و مبارزه مستمر علیه دشمن هستیم و مقاومت با ترور رهبران به پایان نمی‌رسد.

سیدعمار حکیم: جنایت اشغالگران، ملت فلسطین را از تداوم مسیر پیروزی باز نمی‌دارد

«سید عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق در پیامی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس، ضمن محکومیت شدید این عملیات مجرمانه، بار دیگر از جامعه بین المللی خواست این رژیم غاصب را بازدارد. رئیس جریان حکمت ملی عراق در پایان خواستار رحمت برای شهید فقید هنیه و عزم برای برادران و رفقای او در تداوم مسیر شهادت تا تحقق پیروزی برای قضیه عادلانه فلسطین شد.

برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی درباره ترور اسماعیل هنیه

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه، گفت: جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با موضوع ترور شهید ⁧هنیه⁩ و بررسی ابعاد آن امروز برگزار می‌شود.

واکنش نخست وزیر لبنان به ترور هنیه

نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در خصوص ترور اسماعیل هنیه گفت: به شدت ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم می‌کنیم و معتقدیم این اقدام یک حرکت خطرناک به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: از جهانیان که شاهد جنایات تل آویو هستند می‌خواهیم این رژیم را به آتش بس و پایبندی به قوانین بین المللی مجبور کنند.

طالبان شهادت «اسماعیل هنیه» را تسلیت گفت

حکومت طالبان با انتشار بیانیه‌ای شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را «غمی بزرگ برای امت و در عین حال نویدی برای ازبین رفتن رژیم صهیونیستی» توصیف کرد.

حزب الله لبنان: اسماعیل هنیه فرمانده‌ای بزرگ و صادق بود

در بیانیه حزب الله لبنان در این باره آمده است: ما شهادت این رهبر و فرمانده بزرگ و صادق را عمیقاً تسلیت می‌گوئیم.

حزب الله در ادامه تاکید کرد: فرمانده شهید اسماعیل هنیه یکی از بزرگترین رهبران عصر حاضر بود که با شجاعت تمام در برابر پروژه سلطه جویانه آمریکا و اشغالگری رژیم صهیونیستی ایستادگی کرد.

پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران تشییع خواهد شد

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس در تهران برگزار خواهد شد.

این مراسم احتمالاً فردا برگزار می‌شود.

تجمع مردم تهران در محکومیت ترور اسماعیل هنیه

در پی شهادت «اسماعیل هنیه» مردم تهران امروز چهارشنبه ساعت ۱۷ تجمعی در محکومیت این اقدام تروریستی در میدان فلسطین برگزار می‌کنند.

در پی ترور هنیه، نتانیاهو نشست امنیتی برگزار می‌کند

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ظهر امروز در پی اعلام خبر ترور اسماعیل هنیه نشست‌های امنیتی برگزار می‌کند.

صبح امروز نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وزرای کابینه این رژیم خواسته درباره ترور اسماعیل هنیه واکنش نشان ندهند.

چین شهادت «اسماعیل هنیه» را شدیداً محکوم کرد

«لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را شدیداً محکوم می‌کند.

وی دراین‌باره گفت: «ما به این حادثه توجه بیشتری می‌کنیم؛ ما شدیداً با این قتل مخالف هستیم و محکوم می‌کنیم و عمیقاً نگران هستیم که این حادثه منجر به بی‌ثباتی بیشتر اوضاع در منطقه شود».

پزشکیان: اسرائیل را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهیم کرد

مسعود پزشکیان رئیس جمهور در شبکه اجتماعی ایکس به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس واکنش نشان داد و نوشت: «‏امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم.

شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.

«إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ»

۳ روز عزای عمومی در یمن به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه فرمانده مجاهد و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرده و پرچم‌های این کشور را به حالت نیمه برافراشته قرار داد.

رهبر انقلاب اسلامی: رژیم صهیونیستی زمینه مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت

در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونیستی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

عارف: شهادت اسماعیل هنیه یکی دیگر از جلوه‌های تروریسم دولتی است

معاون اول رئیس جمهور در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس پیام تسلیت صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: این اقدام مذبوحانه مبتنی بر اهدافی شوم از جمله بحران آفرینی جدید در سطح منطقه و به چالش کشیدن مناسبات منطقه‌ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران در این مقطع زمانی به ویژه در آغاز به کار «دولت وفاق ملی» بوده است

آیت‌الله جنتی شهادت اسماعیل هنیه را تسلیت گفت

آیت‌الله جنتی در همین رابطه با شهادت هنیه اظهار داشت: جبهه جهانی مقاومت محکم‌تر و با صلابت‌تر از گذشته به مسیرش ادامه خواهد داد. مجاهدان متعلق به این جبهه به فطرت پاک خویش لبیک گفته‌اند و در مسیر آزادگی، جهاد می‌کنند و برای این مجاهدان خداباور، شهادت در راه آرمان‌های مقدس‌شان، رستگاری ابدی است.

سیدحسن خمینی: امیدوارم این شهادت‌ها مقدمه پیروزی نهایی آرمان فلسطین باشد

در بخشی از پیام حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی آماده است: خبر ترور برادر مجاهد شهید اسماعیل هنیه و یکی از محافظان ایشان در تهران، تکان‌دهنده بود.

شکست‌های پی‌درپی دشمن صهیونیستی در ۳۰۰ روز اخیر پس از عملیات طوفان الاقصی، چهره خشن و پلشت این رژیم را که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «یک باند جنایتکار، قاتل و تروریست» است، بیش از قبل نشان داده است.

سپاه پاسداران: بی‌تردید جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت مواجه خواهد شد

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای شماره ۲ اعلام کرد:
بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا

همان گونه که به استحضار ملت شریف و عظیم‌الشأن ایران اسلامی و آحاد امت اسلامی و رزمندگان جبهه پرافتخار مقاومت رسانده شد، در نخستین ساعات بامداد امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ مجاهد بزرگ " آقای دکتر اسماعیل هنیه" رئیس معزز دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان شجاع ایشان در اقدام تروریستی رژیم بزدل و جنایتکار صهیونیستی، در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسیدند.

شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود ۱۱۰ هیئت خارجی دعوت شده توسط "مجلس محترم شورای اسلامی" برای شرکت در " آئین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران" بودند که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات تاریخی " طوفان الاقصی " سفرهای متعددی به کشورمان داشتند.

این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های خفت بار ۹ ماه جنگ در غزه که منجر به قتل و عام ده‌ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌ورزد.

بی تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های "شهید القدس" دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود.

با محکومیت شدید این اقدام رذیلانه و جنایتکارانه و تسلیت و تبریک شهادت سردار عالیقدر حماس و مقاومت اسلامی فلسطین و محافظ دلاور وی، به آگاهی مردم قدرشناس و انقلابی ایران می‌رساند، برنامه‌های مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گرانقدر توسط "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی" اطلاع رسانی خواهد شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دولت جمهوری اسلامی ایران سه روز عزای عمومی اعلام کرد

در پی شهادت فرمانده مجاهد دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

وزارت خارجه سوریه: دمشق تجاوز رژیم صهیونیستی ونقض خطرناک حاکمیت ایران رامحکوم می‌کند

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی دست به یک جنایت دیگر از طریق اقدام تروریستی در تهران زد که در نهایت باعث شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس شد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: دمشق این تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی و نقض خطرناک حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کند.

در این بیانیه تاکید شده است: تداوم بی توجهی رژیم صهیونیستی به قوانین بین المللی ممکن است سراسر منطقه را به سمت درگیری بکشاند.

اردوغان: ترور «اسماعیل هنیه» را به‌شدت محکوم می‌کنم

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که «ترور ناجوان‌مردانه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را به‌شدت محکوم می‌کنم.»

وی تاکید کرد که «هدف از این ترور حقیرانه، تعطیلی و حذف قضیه فلسطین، مقاومت شکوهمند غزه و مبارزه عادلانه ملت فلسطین و تضعیف روحیه و ایجاد ترس و وحشت در میان آنان است.»

اردوغان افزود که هدف از ترور هنیه، همان هدفی است که دشمن از ترور شهید شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز الرنتیسی و بسیاری دیگر از شخصیت‌های سیاسی در غزه دنبال می‌کرد اما جنایات صهیونیست‌ها تاکنون هرگز به تحقق این اهداف منجر نشده است.

قالیباف در پی شهادت شهید هنیه: ایران اسلامی و جبهه مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پی شهید اسماعیل هنیه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: رحمت خدا بر رهبر شجاع مقاومت فلسطینی، مجاهد نستوه و مربی حکیم، حافظ کرامت ملت مبارز فلسطین و پاسبان ارزش‌های اسلامی، شهید القدس حاج اسماعیل هنیه.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب آورده است: دو ملت ایران و فلسطین در آغوش یکدیگر داغدار این مصیبت بزرگ هستند. ایران اسلامی و جبهه مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت.

رژیم صهیونیستی مسئولیت ترور «اسماعیل هنیه» را برعهده گرفت

دفتر رسانه‌ای رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را بر عهده گرفت.

گردان‌های قسام: نتانیاهو برای نابودی رژیم صهیونیستی عجله دارد

گردان‌های قسام در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه اعلام کردند: عملیات جنایتکارانه ترور فرمانده هنیه در قلب پایتخت ایران یک واقعه خطرناک به شمار می‌رود که نبرد را وارد ابعاد جدیدی می‌کند.

این گردان‌ها تاکید کردند: ترور هنیه پیامدهای زیادی برای منطقه به دنبال خواهد داشت. دشمن صهیونیستی در محاسبات خود برای گسترش دایره جنگ و نقض حاکمیت کشورها اشتباه کرد.

گردان‌های قسام تصریح کردند: دشمن تاوان این جنایت خود را با ریخته شدن خونش در غزه، کرانه باختری و داخل اراضی اشغالی و هر جایی که دست رزمندگان ما به آن برسد خواهد داد. نتانیاهو، رژیم صهیونیستی را به سمت پرتگاه می‌کشاند و برای نابودی این رژیم و محو شدن آن از خاک فلسطین یک بار برای همیشه عجله دارد.

اردن: جامعه جهانی جلوی جنایت‌های تل‌آویو را بگیرد

وزارت خارجه اردن با شدیدترین عبارات اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را محکوم کرد.

این وزارت‌خانه ترور را نقض قوانین بین‌المللی و قوانین انسانی و جنایتی تنش‌زا خواند که باعث افزایش تنش و هرج و مرج در منطقه می‌شود.

وزارت خارجه اردن تاکید کرد که جامعه بین‌الملل باید مسئولیت خود را در این زمینه بر عهده بگیرد و اقدامات فوری برای توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ممانعت از اقدامات غیرقانونی این رژیم انجام دهد.

اردن همچنین تجاوز رژیم صهیونیستی به بیروت و نقض مکرر تمامیت ارضی لبنان را محکوم و هشدار داد که این جنایت‌ها تنها می‌تواند منطقه را به سمت گسترش جنگ بکشاند و تهدیدی برای امنیت و صلح و ثبات بین الملل باشد.

ظریف: عزم ایران برای دفاع از خود و حمایت از فلسطین دوچندان خواهد شد

محمدجواد ظریف رئیس شورای راهبری دولت چهاردهم‬ در صفحه مجازی خود نوشت: «در حالی‌که جهان در سکوت نظاره‌گر نسل کشی اسرائیل و اقدامات مکرر تروریستی و تجاوزگرانه آن رژیم است، نتانیاهو منطقه و جهان را به سوی پرتگاه فاجعه پیش می‌برد، درست در روز تحلیف رئیس جمهور پزشکیان، که مردم ایران، منطقه و جهان را به صلح و آرامش و همدلی فرا می‌خواند.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا باید تا کنون متوجه شده باشند که بقای نتانیاهو در گرو کشتار، تخریب و هرج و مرج است.

شهید اسماعیل هنیه قهرمان خستگی ناپذیر آزادی مردم فلسطین از اشغال اسرائیل بود. ترور ناجوانمردانه میهمان ما، عزم ایران را برای دفاع از خود و حمایت از عزم مردم فلسطین برای مبارزه برای آزادی‌شان دوچندان خواهد کرد.

جهان نباید اجازه دهد که اهداف ویرانگر نتانیاهو محقق شود.»

وحیدی در واکنش به ترور اسماعیل هانیه: ترور شهید هنیه از سوی فرزندان راه مقاومت بی پاسخ نخواهد ماند

در بخشی از پیام وزیر کشور آمده است: اینجانب شهادت فرزند برومند راه مقاومت آقای اسماعیل هنیه را به ملت مظلوم فلسطین و تمامی حق طلبان و مظلومان جهان تسلیت می‌گویم و بی تردید رژیم صهیونیستی با این اقدامات تروریستی و جنایتکارانه، خود را به سقوط نهایی نزدیک‌تر نموده و هلاکت قطعی و نفرت عمومی جهانیان را علیه خود بیشتر می‌کند.

نظر شما