شناسهٔ خبر: 67975477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین پست برق ویژه نهضت ملی مسکن در مشهد آماده بهره‌برداری شد

مشهد-ایرنا- مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: نخستین پست فوق توزیع مربوط به تامین برق طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی در مشهد مقدس آماده بهره‌برداری شده است.

صاحب‌خبر -

حسین محمودی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از این پست فوق توزیع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از تکالیف وزارت نیرو تامین زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن در حوزه برق است، در این راستا بخشی از تامین برق این طرح مربوط به شبکه انتقال و پست های فوق توزیع بوده و مسوولیت ساخت آن با شرکت برق منطقه‌ای است.

وی بیان کرد: شرکت برق منطقه‌ای خراسان با همکاری استانداری و اداره کل راه و شهرسازی تامین برق سه شهرستان در طرح نهضت ملی مسکن شامل مشهد، سبزوار و بجستان را در اولویت قرار دارد که اولویت‌بندی این طرح‌ها بر اساس میزان پیشرفت اجرایی و تامین منابع مالی آنها است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان اظهار کرد: این شرکت نخستین شرکت برق منطقه ای در کل کشور است که توانسته طرح خط انتقال و پست فوق توزیع را برای تامین برق طرح های نهضت ملی مسکن اجرا و منابع مالی آن را تامین کند، در این راستا پست فوق توزیع نهضت ملی مسکن در منطقه "مهرگان" مشهد یک پست ۱۳۲ کیلوولت است که مراحل ساخت آن به پایان رسیده است، در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی حداقل اعتبار هزینه شده برای پست ۱۳۲ کیلو ولت مهرگان مشهد را ۳۵۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری، برای تامین اعتبار این طرح هر یک از دستگاه‌های اجرایی دست اندرکار ۳۰ درصد سهم داشتند که شرکت برق منطقه ای خراسان، اداره کل راه و شهرسازی سهم خود را به طور کامل پرداخت کرده‌اند، اما سهم شرکت توانیر در حال پیگیری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز هنوز سهم خود را پرداخت نکرده است.

محمودی پیشرفت اجرای خطوط انتقال و فوق توزیع طرح‌های نهضت ملی مسکن در سبزوار و بجستان را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تجهیزات پست فوق توزیع سبزوار خریداری شده و اجرای آن ۶۰ درصد پیشرفت دارد، عملیات اجرایی پست فوق توزیع طرح نهضت ملی مسکن در بجستان نیز در حال اجرا است و هر دو پست تا قبل از پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

تولید چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در مدت چهار سال دولت سیزدهم برنامه ریزی شد که سهم خراسان رضوی از این تعداد ۳۶۳ هزار و ۹۳۴ واحد بود که در قالب چهار برنامه حمایتی، خود مالک، بازآفرینی شهری و روستایی به اجرا گذاشته شده است.

تاکنون ساخت ۱۵۷ هزار و ۶۸۰ واحد از محل نهضت ملی مسکن در این استان در بخش های حمایتی، بازآفرینی، خودمالک و روستایی آغاز شده که از این تعداد حدود هزار واحد در شهرهای فریمان، گناباد، کاشمر، فیض آباد مه ولات و تربت حیدریه به بهره برداری رسیده است.

نظر شما