شناسهٔ خبر: 67973680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش هفت درصدی مصرف انرژی در شبکه برق خوزستان

اهواز- ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به تولید و مصرف شبکه برق خوزستان گفت: انرژی مصرفی در چهار ماهه سال ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ هزار و ۱۲۲ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود هفت درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی اسدی چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کل تولید برق استان در چهار ماهه سال جاری، ۱۸ هزار و ۹۹ گیگاوات ساعت بود اظهار کرد: در ماه گذشته پنج هزار و ۹۳۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۰.۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از مقدار برق تولیدی در تیر ماه ۴۴ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۵۵ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود یک درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از سه هزار و ۲۳۸ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در خرداد ماه، ۵۶ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۴ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دوکوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

اسدی اظهار کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۶ هزار و ۶۶ گیگاوات ساعت ۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در تیر ماه ۱۴۰۳ با مصرف هشت هزار و ۹۴۸ مگاوات نسبت به پیک بار تیر ماه سال قبل، ۰.۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان همچنین از مشترکین درخواست کرد که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق و استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پرمصرف در ساعت پیک مصرف (۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳) صنعت برق را در خدمت‌رسانی مستمر همراهی نمایند.

بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۶ هزار و ۹۴ مگاوات شده است که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۵۸ مگاوات است.

ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۳۴۲ مگاوات است.

نظر شما