شناسهٔ خبر: 67972755 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مرکز تحقیق و توسعه فناورانه مشترک لوازم خانگی با چین ایجاد می‌شود

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران با اشاره به ایجاد مرکز تحقیق و توسعه فناورانه مشترک لوازم خانگی با کشور چین، گفت: باتوجه به سهم زیاد چین در بازار دنیا بازاریابی و فروش را از طریق این مرکز پیگیر می‌شویم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- عباس هاشمی دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران در نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی گفت: جایگاه صنعت لوازم خانگی باید مشخص شود تا به توسعه پایدار صنعتی و به‌تبع صادرات دست یابیم.

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی با اشاره به قیمت‌گذاری دستوری، گفت: این موضوع در کشور وجود داشت که انجمن به این مساله ورود کرد و با نهادهای مربوطه از جمله وزارت صمت و اتاق بازرگانی جلسه‌های مختلفی برگزار کرد.

وی افزود: آن‌گونه که اعلام شده است قیمت‌گذاری معطوف به کالاهای اساسی است و از سایر صنایع برداشته می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه حجم مالی بازار لوازم خانگی در دنیا ۶۰۰ میلیارد دلار است، گفت: سهم لوازم خانگی ۱.۴ درصد از تولید ناخالص ملی است وسهم مالیات این صنعت ۶۸ درصد از کل مالیات است.

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی تاکید کرد: در تامین مواداولیه می‌توانیم به صورت اعتباری از صنایع بالادستی تهیه کنیم که خارج از رانت و مسایل دیگر است که این امر منجر به رونق تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تحقیق و توسعه فناورانه یک مرکز مشترک لوازم خانگی را با کشور چین ایجاد خواهیم کرد، گفت: طراحی و نوآوری محصول، تربیت کارشناسان و شبکه تامین قطعات و تهیه استاندارد‌ها را به صورت جدی از طریق این مرکز پیگیری خواهیم کرد.

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی تصریح کرد: بازاریابی و فروش را از طریق این مرکز پیگیری می‌کنیم چراکه چین سهم زیادی در بازار دنیا دارد.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی (هامکس ۱۴۰۳) از ۱۹ مردادماه سال جاری آغاز به‌کار خواهد کرد و تا ۲۱ این ماه پذیرای حضور تجار و صنعتگران و علاقمندان به صنعت لوازم خانگی داخلی و خارجی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما