شناسهٔ خبر: 67972417 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تاکید بر توسعه ارتباط ایران با سایر کشورهای پیشرفته در صنعت لوازم خانگی

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی بر توسعه ارتباط با سایر کشورهای پیشرفته در صنعت لوازم خانگی تاکید کرد و گفت: جایگاه صنعت لوازم خانگی باید مشخص شود تا به توسعه پایدار صنعتی و به‌تبع صادرات دست یابیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس هاشمی امروز_ چهارشنبه دهم مرداد_ در نشست خبری با خبرنگاران جهت برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه لوازم خانگی از ۱۹ تا ۲۲ مردادماه اظهار کرد: طراحی و نوآوری محصول، تربیت کارشناسان و شبکه تأمین قطعات و تهیه استانداردها را به صورت جدی از طریق این مرکز پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: بازاریابی و فروش را از طریق این مرکز پیگیری می‌کنیم؛ چراکه چین سهم زیادی در بازار دنیا دارد. همچنین دیدارهایی را با هیأت‌های تجاری سایر کشورها برگزار کردیم تا حلقه‌های صنعت لوازم خانگی را توسعه دهیم.

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی با بیان حجم مالی بازار لوازم خانگی در دنیا ۶۰۰ میلیارد دلار است، گفت: سهم لوازم خانگی ۱.۴ درصد از تولید ناخالص ملی است؛ همچنین سهم مالیات این صنعت ۶۸ درصد از کل مالیات است.

هاشمی با اشاره به قیمت‌گذاری دستوری، تصریح کرد: این موضوع در کشور وجود داشت که انجمن به این مساله با نهادهای مربوطه از جمله وزارت صمت و اتاق بازرگانی جلسه‌های مختلفی برگزار کرد و آن‌گونه که اعلام شده است قیمت‌گذاری معطوف به کالاهای اساسی شد و از سایر صنایع برداشته می‌شود.

وی بر توسعه ارتباط با سایر کشورهای در صنعت لوازم خانگی تاکید کرد و گفت: جایگاه صنعت لوازم خانگی باید مشخص شود تا به توسعه پایدار صنعتی و به‌تبع صادرات دست یابیم.

دبیر انجمن ملی صنایع لوازم خانگی عنوان کرد: در تأمین مواد اولیه می‌توانیم به صورت اعتباری از صنایع بالادستی تهیه کنیم که خارج از رانت و مسائل دیگر است که این امر منجر به رونق تولید می‌شود.

نظر شما