شناسهٔ خبر: 67972225 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عاملی: جنس شهادت هنیه از جنس شهادت سردار سلمیانی است

تهران- ایرنا- رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه گفت: اسماعیل هنیه نخستین شهید نهضت مقاومت نیست و آخرین هم نخواهد بود، جنس شهادت این رهبر حماس از جنش شهادت سردار قاسم سلیمانی و عماد مغنیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه علم و آموزش ایرنا، حجت الاسلام سعیدرضا عاملی امروز (چهارشنبه) در اجتماع اعتراضی اعضای شورای دانشگاه‌ تهران گفت: رژیم اسرائیل غاصب آنقدر عاجز شده است که امروز دست به ترور می‌زند تا شکست‌های خود را جبران کند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران تاکید کرد که خون شهدای غزه و فلسطین و رهبران فلسطین و اسماعیل هنیه منشا نابودی اسرائیل خواهد شد همانطور که امروز می‌بینید طرفداری از مردم غزه تبدیل به یک جریان عمومی در جهان شده است و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب تاریخ یک ورق جدید خورد و نسل جوان آمریکایی و اورپا هم در طرفداری از مردم فلسطین در جبهه حق قرار گرفتند.

رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران کشتار بیش از ۳۹ هزار نفر از انسان مظلوم غزه را فاجعه آمیز دانست و گفت: شهید اسماعیل هنیه نماد جهاد شهادت یک شخص نیست؛ بلکه نماد جهاد شهادت یک خانواده، یک ملت و یک جریان است. کسی که فروردین امسال در پی حمله رژیم صهیونیستی در غزه سه تن از فرزندان و شماری از نوه‌هایش به شهادت رسیدند و حق شهید هنیه چیزی جز شهادت در راه خدا نبود.

حجت الاسلام عاملی جنس شهید اسماعیل هنیه را از جنش شهادت سردار قاسم سلیمانی و عماد مغنیه و سرداران بزرگ مقاومت دانست و گفت که نابودی اسرائیل نزدیک است.

وی افزود: این جریان ادامه دارد و همگان شاهد خواهند بود با شهادت اسماعیل هنیه قوت و قدرت نهضت مقاومت افزایش خواهد یافت و دانشگاهیان و دانشگاه تهران و استادان و بسیجیان این دانشگاه همه خود را در این شهادت رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس سوگوار می‌داند.

اعضای شورای دانشگاه‌ تهران همراه با شماری از استادان و دانشجویان این دانشگاه با برگزاری تجمعی ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که از روز گذشته (۹ مرداد) برای مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در ایران حضور داشت، بامداد امروز (۱۰ مرداد) همراه با یکی از محافظانش در اقدامی تروریستی به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

نظر شما