شناسهٔ خبر: 67971712 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پیام اردوغان در پی شهادت اسماعیل هنیه:

با اتخاذ مواضع قوی‌تر از سوی جهان اسلام رعب و وحشت اسرائیل در منطقه ما پایان خواهد یافت

رئیس جمهور ترکیه طی پیامی ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه را قویا محکوم گرد و گفت: با اتخاذ مواضع قوی‌تر از سوی جهان اسلام و اتحاد بشر، ان‌شاءالله رعب و وحشتی که اسرائیل در جغرافیای ما، به‌ویژه با ظلم و نسل‌کشی در غزه ایجاد کرده است، به‌طور قطع پایان خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رجب طیب اردوغان، در پیام خود ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را که امروز _چهارشنبه دهم مرداد_ در تهران به شهادت رسید، خائنانه توصیف و تاکید کرد که آن را به‌طور جدی محکوم می‌کند.

اردوغان ادامه داد: این ترور اقدامی نفرت‌انگیز با هدف برهم زدن آرمان فلسطین، مقاومت شکوهمند غزه و مبارزه عادلانه برادران فلسطینی ما، تضعیف روحیه فلسطینی‌ها و ارعاب آنهاست.

او تصریح کرد: هدف از ترور برادرم اسماعیل هنیه، همان هدف حملات فجیعی است که در گذشته علیه شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز الرنتیسی و بسیاری دیگر از شخصیت‌های سیاسی غزه انجام شد اما وحشی‌گری صهیونیستی نمی‌تواند به اهداف خود، همان‌طور که تاکنون نیز نتوانسته است، دست یابد.

اردوغان خاطر نشان کرد: با اتخاذ مواضع قوی‌تر از سوی جهان اسلام و اتحاد بشر، ان‌شاءالله رعب و وحشتی که اسرائیل در جغرافیای ما، به‌ویژه با ظلم و نسل‌کشی در غزه ایجاد کرده است، به‌طور قطع پایان خواهد یافت و منطقه و جهان ما به آرامش خواهند رسید.

وی همچنین در پیام خود تاکید کرد: برای این منظور، ما به‌عنوان ترکیه، همه راه‌ها را امتحان خواهیم کرد و از برادران فلسطینی خود با تمام امکانات و تمام توانمان حمایت خواهیم کرد. ما به کار برای ایجاد یک کشور آزاد، مستقل و مقتدر فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی بیت‌المقدس شرقی ادامه خواهیم داد.

وی با آرزوی مغفرت برای رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: از خداوند متعال برای برادرم اسماعیل هنیه که بر اثر حمله فجیع به شهادت رسید، آمرزش و صبر برای خانواده‌اش طلب می‌کنم و به برادرانمان در غزه و فلسطین و همچنین جهان اسلام تسلیت می‌گویم.

رئیس جمهور ترکیه در پایان نوشت: خداوند بهشت و زیبایی‌های آن را نصیبش کند.

وزرات امور خارجه ترکیه نیز در واکنش به خبر به شهادت رسیدن «اسماعیل هنیه» توسط رژیم صهیونیستی در تهران، این اقدام را محکوم و از جامعه بین‌المللی خواست تا اسرائیل را پیش از گسترش درگیری‌ها به منطقه متوقف کنند.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه خود تصریح کرد: ما قتل شنیع اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را محکوم می‌کنیم. این گواه دیگری است که کابینه نتانیاهو به دنبال صلح نیست.

صبح امروز روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای خبر شهادت او را تائید و اعلام کرد: جنبش مقاومت اسلامی در سوگ فرزندان ملت بزرگ فلسطین، امت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: رهبر شهید مجاهد، اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر حمله خائنانه صهیونیست‌ها به محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید.

نظر شما