شناسهٔ خبر: 67971451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

باحضور مسوولان شهرداری و آتش نشانان بندرعباس برگزار شد؛

گرامیداشت نهمین سالگرد شهادت برکت جوذری، آتش نشان هرمزگانی

نهمین سالگرد شهادت آتش نشان فداکار ، برکت جوذری گرامی داشته شد. این مراسم با حضور شهردار ،رییس آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس وجمعی از آتش نشانان و خانواده جوذری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس طی سخنانی گفت: مرحوم جوذری با از خودگذشتی بی مانند خود جلوی یک فاجعه بزرگ را گرفت و به همین دلیل یاد و نام او نه تنها در میان مردم بندرعباس بلکه در خاطره ایرانیان پاک نخواهد شد.وی گفت: حماسه و جان فشانی شهید جوذری و وظیفه شناسی او بار دیگر ثابت کرد روحیه جهاد و ایثار که از دوران پرشکوه دفاع مقدس در دل مردمان این سرزمین شکوفا شده ، همچنان سرزنده و پویاست.

محمد امین لیاقت، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس با بیان اینکه شهید جوذری برای نجات جان هموطن خود از جانش مایه گذاشت. گفت : آتش‌نشانان برای نجات همنوعان خود، با شجاعت و از جان گذشتگی بی پروا دل به آتش زده تا همنوعان را از مرگ نجات دهند. وی یاد و خاطره شهدای آتش نشان گرامی داشت و افزود: دعا می‌کنیم هیچ حادثه‌ای در شهر و کشور رخ ندهد، اما آتش‌نشانان همیشه آماده هستند که از جان و مال و مردم محافظت کنند و در سریع‌ترین زمان آنان را نجات می‌دهند. لیاقت تصریح کرد: جانفشانی آتش نشانان استان قابل تقدیر است و مجموعه آتش‌نشانی همانند شهید جوذری و اسحاق مراد زاده و فواد اورنگی از فداکارترین اقشار جامعه هستند که همواره درس ایثار و شهادت را برای همه تداعی می‌کنند. وی بر برگزاری کلاس های آموزشی به شهروندان در راستای افزایش ایمنی شهری تاکید کرد .


گفتنی است،برکت جوذری متولد یکم آذرماه ۱۳۵۲ در بندرعباس ۲۴ مرداد ۷۷ وارد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس شد و در آخرین روز کاری خود، به عنوان فرمانده شیفت ایستگاه شماره یک بندرعباس در حادثه بامداد نهم مردادماه ۱۳۹۴ هتل هرمز به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

46

نظر شما