شناسهٔ خبر: 67971067 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

القسام: ترور هنیه نبرد را وارد ابعاد جدیدی می‌کند/دشمن در محاسبات خود اشتباه کرد

تهران-ایرنا- گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش را رویدادی متفاوت و خطرناک توصیف کرد و گفت که این اقدام جنایتکارانه، نبرد را وارد ابعاد جدیدی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، گردان‌های عزالدین القسام امروز چهارشنبه در بیانیه ای تاکید کرد: عملیات جنایتکارانه ترور اسماعیل هنیه آن هم در قلب پایتخت ایران رویدادی متفاوت و مهم است که نبرد را وارد ابعاد جدیدی می‌کند.

القسام اعلام کرد: ترور فرمانده اسماعیل هنیه پیامدهای گسترده‌ای برای تمام منطقه به همراه خواهد داشت و دشمن با گسترش دامنه تجاوزگری در محاسبات خود اشتباه کرد.

در بیانیه القسام آمده است: شهید هنیه نقش مهمی در تقویت مقاومت و متحد کردن فرزندان امت و قرار دادن جهت قطب نما به سمت قدس داشت.

شاخه نظامی حماس تاکید کرد: جنون بزرگی و عظمت نتانیاهو را کور کرد و او رژیم اشغالگر را به سمت پرتگاه می برد و روند فروپاشی و زوال آن از خاک فلسطین را تسریع می‌بخشد. خون شهید هنیه که امروز با خون جوانان، زنان، کودکان و سالخوردگان غزه آمیخته شده است ثابت می‌کند که مقاومت و رهبران آن در قلب نبرد و در کنار فرزندان ملت خود قرار دارند.

القسام همچنین اعلام کرد: جنایت‌های مداوم دشمن در میدان های مختلف، زنگ خطری برای تمام دولت‌ها و ملت‌های منطقه است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعاتی پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود نیز اعلام کرد: همان گونه که به استحضار ملت شریف و عظیم‌الشأن ایران اسلامی و آحاد امت اسلامی و رزمندگان جبهه پرافتخار مقاومت رسانده شد، در نخستین ساعات بامداد امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ مجاهد بزرگ «آقای دکتر اسماعیل هنیه» رئیس معزز دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان شجاع ایشان در اقدام تروریستی رژیم بزدل و جنایتکار صهیونیستی، در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسیدند. شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود ۱۱۰ هیأت خارجی دعوت شده توسط «مجلس محترم شورای اسلامی» برای شرکت در «آیین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران» بودند که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات تاریخی «طوفان الاقصی» سفرهای متعددی به کشورمان داشتند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های خفت بار ۹ ماه جنگ در غزه که منجر به قتل و عام ده‌ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌ورزد.

سپاه در بیانیه خود افزود: بی‌تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های «شهید القدس» دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود.

نظر شما