شناسهٔ خبر: 67970061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس انتقال خون دزفول:

فضا و تجهیزات سازمان انتقال خون در دزفول جوابگوی نیاز شهروندان نیست

دزفول-ایرنا- رییس انتقال خون دزفول با اشاره به محدودیت فضای این اداره گفت: فضای فیزیکی و تجهیزات سازمان انتقال خون در دزفول در برابر نیاز شهرستان و جمعیت تحت پوشش جوابگو نیست و باید تدابیر لازم در این خصوص با همکاری مسوولان اتخاذ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیما خادم الرسول روز چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهر دزفول در سالن نشست‌های این شورا ضمن قدردانی از استقبال شهروندان از اهدای خون بیان کرد: میزان خون گیری در دزفول در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی اظهارکرد: اهدای خون باید با توجه به افزایش بیمارها و مصرف بالا افزایش یابد.
رییس انتقال خون دزفول با اشاره به کمبودهای این سازمان گفت: روزانه به صورت میانگین از ۷۰ نفر در دزفول خون‌گیری می‌شود ولی مکان و تخت‌های این سازمان در دزفول محدود است و اجازه فعالیت بیشتر را نمی‌دهد.

وی افزود: میزان ذخیره سردخانه انتقال خون دزفول هشت هزار واحد است در حالیکه به علت میزان بالای خون گیری ظرفیت سردخانه جوابگو نیست.

فضا و تجهیزات سازمان انتقال خون در دزفول جوابگوی نیاز شهروندان نیست

وی با بیان اینکه تجهیزات انتقال خون دزفول مستهلک شده‌اند، افزود: ساختمان انتقال خون دزفول ۶۰۰ مترمربع مساحت و ۹۰۰ مترمربع زیربنا دارد که با اضافه شدن بیمارستان تامین اجتماعی و بیمارستان یازهرا در آینده نزدیک به طور قطع با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده روز ملی اهدای خون را تبریک گفت و اظهارکرد: مردم دزفول مانند سایر اقدامات در اهدای خون نیز نمونه هستند.

سیدباقر موسوی فخر افزود: موضوع کمبود فضای انتقال خون دزفول باید از طریق نماینده مجلس و فرماندار مطالبه شود تا در شورای برنامه ریزی مطرح و در اعتبارات ملی دیده شود.

محمدحسن پرآور یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: مشکل انتقال خون از سالهای قبل مطرح است و با وجود توسعه شهر و جمعیت انتقال خون توسعه نیافته است.

وی بر ضرورت توسعه تجهیزات و فضای انتقال خون دزفول تاکید کرد.

شهرستان دزفول دارای چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون و ۱۲ شهر است. شهرهای صفی آباد، شمس آباد، حمزه، میانرود، امام، سالند، دزفول، سیاه منصور، چغامیش، شهیون، منتظران و جندی شاپور شهرهای تابعه شهرستان دزفول هستند.

جمعیت شهرستان دزفول با روندی رو به افزایش براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است.

نظر شما