شناسهٔ خبر: 67968437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کردستان: تشییع پیکر شهدا یادآوری پیام شهادت به ملت ایران است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان در مراسم تشییع پیکر امیر شهید "حسین سامی مقام" در سنندج گفت: تشییع پیکر این شهید والا مقام که ۴۰ سال پیش شهید شده است، پیام شهادت را به ملت ایران یادآوری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در این مراسم افزود: در آغازین روزهای استقرار جمهوری اسلامی ایران، اول فروردین سال ۱۳۵۹ این شهید بزرگوار در عین اقتدار و افتخار و در کمال مظلومیت به شهادت رسید.

وی افزود: ما مردم کردستام همواره قدردان و ارادتمند هموطنان شهید و ایثارگری هستیم که برای تامین امنیت این خطه از میهمن اسلامی مان پای در میدان گذاشتند و از امنیت کشور دفاع کردند.

استاندار کردستان ادامه داد: شهید حسین سامی مقام برای کمک به آزادی یکی دیگر از شهدای ارتش به نام امیر شهید "نصرت زاد" پای در میدان گذاشت.

زارعی کوشا افزود: برخی از گروهک های منفور برای آزار و اذیت در یکی از روستاها حضور یافته بودند و این شهید گرانقدر برای کمک به مردم این روستا اقدام کرد.

وی اضافه کرد: در حالیکه در محاصره گروهک ضد انقلاب قرار گرفته و به اسارت درآمده بود با جملاتی مانند "درود بر رهبر انقلاب اسلامی" داغ بزرگی بر دل آنها گذاشت.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنانش به شهادت شهید اسماعیل هنیه اشاره کرد و گفت: این بزرگ مرد مقاومت حماس، انسان کم نظیری بود که عمری را در مقابله و مبارزه با صهیونیست ها گذاشت فردی که فرزندان خود را در این راه تقدیم کرد و سر خم نکرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه شهید هنیه به آرمان بزرگ خود یعنی شهادت رسید، گفت: پیام ما به صهیونیست ها پیام قرآن است تفاوت ما امت احمد با صهیونیست های خبیث در این است که مجاهدان در کنار پیامبر(ص) به دنبال شهادت اند ولی صهیونیست ها همواره بر ادعای دروغین خود می پردازند.

نظر شما