شناسهٔ خبر: 67967740 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی یکشنبه چهارده مردادماه برگزار می کند؛

آیین نکوداشت آیت الله سید مرتضی مستجاب الدعواتی«مستجابی»

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی یکشنبه چهارده مردادماه، آیین نکوداشت آیت الله سید مرتضی مستجاب الدعواتی«مستجابی» از علمای ربانی استان اصفهان و یار دیرین شهید نواب صفوی(ره) را در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن برگزار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در این آیین که ساعت 17:00 برگزار خواهد شد جمعی از استادان برجسته حوزه و دانشگاه درباره جایگاه و اهمیت آیت الله سید مرتضی مستجاب الدعواتی در سپهر فرهنگی، علمی و دینی ایران و جهان تشیع به ایراد سخن خواهند پرداخت.
گفتنی است آیت اللّه سید مرتضی مستجاب الدعواتی مشهور به «مستجابی» فرزند حاج سید اسدالله مستجاب الدعواتی و نوۀ آیت‌ الله سید ابوالحسن صدرعاملی، معروف مستجاب الدعواتی، درسال 1303 به دنیا آمد. وی که از علمای سر‌شناس شهر اصفهان است، به علت نسبت خانوادگی و اینکه خود از خاندان صدر است، از جوانی رابطه‌ای نزدیک و صمیمی با امام موسی صدر داشته است که این دوستداری و تعلق خاطر، همچنان به قوت خود باقی است.
آیت الله مستجابی تحصیلات خود را در حوزۀ علمیۀ تهران و نجف ادامه داد و موفق به اخذ اجتهاد از آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی شد. او یکی از مبارزان سیاسی در دورۀ ملی شدن صنعت نفت و از نزدیکان آیت الله کاشانی به شمار می‌رود.
آیت الله مستجابی در امور خیریه و عام المنفعه از سوابق طولانی برخوردار است و همچنین دستی نیز در حوزۀ شعر، هنر خوشنویسی و ورزش های باستانی دارد.

 

نظر شما