شناسهٔ خبر: 67970941 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رپورتاژ آگهی

روستاها و مناطق دیدنی اطراف ازمیر

شهر زیبا و دیدنی ازمیر با جاذبه‌های مختلف میزبان شما است. اگر به‌دنبال مقصدی متفاوت برای تفریح و سفر هستید. نه‌تنها در داخل این شهر بلکه در اطراف آن نیز جاذبه‌های متعددی وجود دارند که هر کدام خاطره‌ای خوب را برای سفر شما ایجاد می‌کنند.

صاحب‌خبر -

ازجمله این جاذبه‌ها می‌توان به روستاها و مناطق دیدنی اطراف این شهر اشاره کرد. برای سفر به ازمیر و بازدید از این مناطق، توصیه ما اقامت در هتل هایی مانند هتل آنمون سیگلی ازمیر است. دسترسی مناسب این هتل به وسایل حمل‌ونقل عمومی و خدماتی مانند اجاره خودرو یا درخواست تاکسی، رفت‌وآمد از این هتل به دیگر نقاط شهر را ساده می‌کند. با اقامت در این شهر، می‌توانید از جاذبه‌های زیادی دیدن کنید که در ادامه به معرفی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

شهر چشمه، یکی از زیباترین نقاط اطراف ازمیر

یکی از مناطق دیدنی اطراف ازمیر که در 93کیلومتری غرب این شهر قرار دارد، شهر چشمه است. این شهر به‌دلیل چشمه‌های کوچک و بزرگ آب‌معدنی، با این نام شناخته می‌شود و یکی از نقاط توریستی ترکیه، در نزدیکی ازمیر است. این شهر توریستی، سواحل، بارها و رستوران‌های مختلفی دارد و برای مسافران جوان یک گزینه عالی برای گردش و تفریح محسوب می‌شود. در این شهر، همچنین جشنواره بین‌المللی موسیقی نیز برگزار می‌شود که فرصت خوبی برای آشنایی با موسیقی محلی ترکیه و دیگر کشورهای جهان است. در این شهر، علاوه‌بر طبیعت فوق‌العاده زیبا، جاذبه‌هایی مانند مجسمه‌های قدیمی، قلعه‌های قدیمی و ... نیز برای تماشا وجود دارند.

آلاچاتی، منبع سکوت و آرامش

اگر جزو افرادی هستید که با هدف استراحت و آرامش به سفر می‌روند و مقصد شما ازمیر است، حتما بخشی از برنامه خود را برای رفتن به روستای آلاچاتی اختصاص دهید. روستایی در 72کیلومتری غرب ازمیر که در آن می‌توانید حس آرامش و امنیت را تجربه کنید. این روستا، فوق‌العاده زیبا است. خانه‌های قدیمی در منظره خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده با گل‌ها و گیاهانی که از حیاط خانه‌ها بیرون زده‌اند، منظره‌ای نوستالژیک را برای کوچه و خیابان‌های این روستای بزرگ ایجاد کرده‌اند.

این منطقه چیزی حدود 70 هتل و مسافرخانه سنتی دارد که آثار معماری قدیمی در تمام آن‌ها قابل مشاهده است. ازطرفی، مغازه‌ها نیز با معماری سنتی و قدیمی طراحی شده‌اند و اگر قصد نوشیدن یک فنجان قهوه را داشته باشید، باید این کار را در کافه‌های چوبی و سنگی انجام دهید. این مکان بهشت علاقه‌مندان به موج‌سواری هم محسوب می‌شود.

روستای شیرینچه، بکر و تماشایی

اگر به ازمیر سفر کردید، بعد از اقامت در هتل آنمون سیگلی ازمیر و رفع خستگی سفر، برنامه‌ریزی برای گردش را آغاز کنید و در ابتدای آن، رفتن به روستای شیرینچه را قرار دهید. این روستای تماشایی در جنوب غربی ازمیر است. این روستا یکی از مناطق یونانی‌نشین ازمیر بوده، به همین دلیل معماری یونان باستان به‌خوبی در آن مشخص است.

این روستا علاوه‌بر طبیعت فوق‌العاده زیبا، منبع محصولات هنری ساکنین منطقه و هنرهای دستی آن‌ها است. از شیر و پنیر و محصولات لبنی محلی گرفته تا شیرینی‌های خانگی لذیذ را می‌توانید در این روستا پیدا کنید. هرچند بیشتر افراد روستای شیرینچه را به‌دلیل طبیعت جذاب و زیبای آن می‌شناسند؛ اما جاذبه‌های دیگری هم برای تماشا در آن وجود دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به کلیسای متروکه ارتودکس، خانه مریم مقدس و ... اشاره کرد.

روستاها و مناطق دیدنی اطراف ازمیر

شهر دیدنی اسمیرنا آگورا

یکی دیگر از دیدنی‌های اطراف ازمیر که با کمی فاصله از این شهر قرار دارد، شهر تاریخی و باستانی اسمیرنا است. این شهر قدیمی بر روی جزیره‌ای 100هکتاری بنا شده و پیش‌بینی می‌شود که قدمت آن به چیزی حدود 7000 سال قبل بازمی‌گردد. در این منطقه، می‌توان رد پای تاریخ را مشاهده کرد.

جالب است بدانید که نام شهر ازمیر از همین منطقه گرفته شده است؛ درنتیجه، اهمیت زیادی برای مردم ازمیر دارد. این شهر وابسته به امپراتوری روم بوده و به همین دلیل، در آثار به‌جامانده در آن می‌توان تاثیر معماری روم باستان را مشاهده کرد. از ستون‌های بلندی که در تئاتر باستانی به‌جا مانده تا استادیوم و ... که جزو جذابیت‌های این منطقه هستند.

شهر و منطقه باستانی پرگامون

یکی دیگر از نقاط دیدنی اطراف ازمیر که بازدید از آن برای گردشگران خالی از لطف نیست، شهر و منطقه باستانی پرگامون است. این منطقه که در 170کیلومتری شمال ازمیر قرار دارد، شهری باستانی است که به‌دلیل آثار قدیمی به‌جامانده در آن، ارزش زیادی ازنظر گردشگری دارد. این منطقه نیز طبیعت زیبایی دارد. برای مثال، تپه‌های بلند در اطراف شهر که منظره آن‌ها از پشت خانه‌ها پیداست، چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا برای این شهر ایجاد کرده‌اند.

در این شهر دیدنی، به‌جز طبیعت‌گردی می‌توانید دست به اقدامات دیگری هم بزنید که یکی از آن‌ها بازدید از موزه باستان‌شناسی جذاب این شهر است. علاوه‌بر این موزه، خرابه‌های کتابخانه پرگامون که روزی باشکوه‌ترین کتابخانه ترکیه بوده نیز در شهر وجود دارد. این کتابخانه بعد از اسکندریه، بزرگ‌ترین کتابخانه آن زمان بوده و آثار مهم در آن نگهداری می‌شوند.

روستاها و مناطق دیدنی اطراف ازمیر

ازمیر، شهر شگفتی‌ها

ازمیر شهری دیدنی است که هر نقطه از آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. جاذبه‌های این شهر به موارد معروف در داخل ازمیر محدود نمی‌شوند و حتی مناطق اطراف ازمیر هم می‌توانند هر کدام یک جاذبه گردشگری باشند. این شهر زیبا همه‌ساله میزبان مسافران زیادی از سرتاسر دنیا است. مسافران این شهر امکان اقامت در هر کدام از هتل ها و ... را دارند که توصیه ما رزرو هتل آنمون سیگلی ازمیر است. این هتل را می‌توان ازطریق سایت یا اپلیکیشن فلای تودی رزرو کرد. علاوه‌بر رزرو هتل ارزان، امکانات دیگری هم در این سایت وجود دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به تهیه بلیط هواپیما ازمیر اشاره کرد. هتل های ازمیر و بلیط هواپیما در فلای تودی، با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌شوند.

نظر شما