شناسهٔ خبر: 67967618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

حفاری پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای ابهر در آیینی آغاز شد | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای شهرستان ابهر در آیینی با حضور مدیرعامل منطقه اقتصادی و فرودگاه پیام آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، آیین آغاز پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار های شهرستان ابهر با حضور اکبر قنبرپور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، اربابی اصفهانی مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب، یوسف پور قائم مقام شرکت آسیاتک و جمعی از مسئولین شهرستان ابهر برگزار شد.

اکبر قنبرپور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته 20 میلیون خانوار تا پایان سال1404 به شبکه فیبر نوری دسترسی خواهند داشت.

وی افزود: در حال حاضر 8 میلیون خانوار به فیبر نوری دسترسی پیدا کرده اند و با ادامه این روند اهداف پیشبینی شده محقق خواهد شد. وی با اشاره به مزیت های شبکه فیبر نوری از ارتقای 50 برابری سرعت اینترنت با فیبرنوری و قیمت مقرون به صرفه آن خبر داد.

فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات استان زنجان نیز با تشکر از همکاری مسئولان مربوطه در عقد تفاهم نامه و آغاز پروژه، پیشاپیش از مردم شهر های ابهر، صائین قلعه و هیدج به دلیل زحمت های احتمالی که ناشی از حجم پروژه و حفاری در سطح شهر است عذر خواهی کرد و از شرکت آسیاتک خواست تا با نهایت نظم و رعایت مفاد تفاهم نامه نسبت به اجرای پروژه اقدام کند.

یوسف پور قائم مقام شرکت آسیاتک ضمن اشاره به انجام حدود 200 کیلومتر حفاری در سطح شهر های استان عنوان کرد: حفاری 90 کیلومتری در شهر ابهر برنامه ریزی شده است که حدود 30 هزار خانوار ابهری را تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار می دهد.

 

نظر شما