شناسهٔ خبر: 68576278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصاد آنلاین گزارش میدهد

لایروبی ۱۵ کیلومتر از رودخانه های آذربایجان غربی 

ارومیه_ مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: به منظور پیشگیری از خسارت‌های ناشی از سیلاب طی سال جاری بیش از ۱۵ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان لایروبی شده است.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین؛ گروه استان‌ها _ حسن آقاجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با هدف جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سیلاب، لایروبی رودخانه‌های شهرستان‌های خوی شامل رودخانه قطور و مسیل‌های الند، گوهران و قودوغ بوغان، ماکو شامل رودخانه آواجیق چای، پلدشت شامل رودخانه زنگمار و چالدران شامل مسیل‌های دره درمانی،شادلو، نبی کندی و همچنین شوط شامل رودخانه زنگمار و مسیل سنیخ انجام شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده از محل اعتبارات ملی، استانی و جاری تامین شده اضافه کرد: آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های این شهرستان‌ها به میزان ۳.۱ هکتار و مطالعات تعیین حریم و بستر رودخانه‌ها به میزان ۴۵ کیلومتر از دیگر اقدامات این مدیریت در شمال آذربایجان غربی بوده است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: بازدیدهای میدانی رودخانه‌ها، تهیه گزارشات کارشناسی از نقاط حادثه خیز و لایروبی رودخانه‌های این شهرستان‌ها توسط همکاران مستقر در ادارات منابع آب شمال استان و همکاران این مدیریت منجر به اولویت بندی و اقدامات پدافندی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سیلاب‌های سال جاری شده است.

آقاجانی با بیان اینکه رسالت اصلی بخش حفاظت رودخانه‌ها و سواحل، تثبیت رودخانه‌ها و آزادسازی مناسب آنها جهت عبور ایمن سیلاب‌ها و جلوگیری از بروز خسارت به مردم است، اظهار کرد: فرهنگ سازی از طریق رسانه‌های عمومی و مجامع محلی و ایجاد باور و اعتقاد عمیق به اجرای صحیح قانون توزیع عادلانه آب در میان عموم مردم می‌تواند کمک اصلی برای رسیدن به این هدف و رسالت مهم باشد.

شمال آذربایجان غربی یکی از مناطق با تراکم زیاد رودخانه ای در کشور به شمار می رود و همین امر در کاهش سیلاب ها و ایجاد خسارت توسط آنها موثر بوده است.

نظر شما