شناسهٔ خبر: 67962859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نماینده سازمان نظام مهندسی معدن گلستان انتقاد کرد؛

۹۰ درصد شن و ماسه گلستان بدون مجوز برداشت می شود| لزوم افزایش سایت های بهره برداری

گرگان- نماینده سازمان نظام مهندسی معدن گلستان با بیان اینکه در مجموع ۱۰ درصد شن و ماسه های بهره برداری شده در استان با مجوز برداشت می شود، گفت: مابقی معادن بدون مجوز بهره برداری می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، رضا مقصودلو راد عصر سه شنبه در دومین جلسه کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی گرگان که با موضوع گرانی شن و ماسه در گلستان برگزار شد، اظهار کرد: مطرح کردن موضوع شن و ماسه در این جلسه در حالی است که جای سه سازمان منابع طبیعی، امور اراضی و آب منطقه ای خالی است، مشکلی که بعضا در زمینه عرضه و تقاضا تاثیر بسزایی دارد مساله مجوزهایی است که توسط این سه دستگاه صادر می شود و اگر این مجوزها صادر نشوند، وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.

نماینده سازمان نظام مهندسی معدن گلستان افزود: گلایه و انتقاداتی از سوی افراد حاضر در جلسه مطرح می شود اما با توجه به اینکه نمایندگان این سه سازمان مهم در جلسه حاضر نیستند ابراز این انتقاد و گلایه بی ثمر است، همچنین خروجی موثری برای استان ندارد.

مقصودلو راد ادامه داد: علی رغم اینکه بحث معادن کوهی چندین سال است که مطرح می شود اما مشکلات این حوزه همچنان پابرجا است، ضمن اینکه مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی هم برای تولید کنندگان همچنان ادامه دارد لذا افراد فعال در این عرصه کمتر تمایل به فعالیت در حوزه معادن کوهی دارند.

وی بیان کرد: اگر جلساتی به طور ویژه با حضور مسئولان صدور مجوز، بهره برداران و افراد فعال در این حوزه برگزار شود، در مدت زمان کوتاه تری به نتایج مطلوب دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰ درصد شن و ماسه های بهره برداری شده در استان با مجوز برداشت می شود، یادآور شد: مابقی برداشت ها بدون مجوز بوده و از زمین های کشاورزی، رودخانه ها و حتی بعضا از معادن کوهی بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه علی آباد و توسکستان به عنوان سایت تامین شن و ماسه در نظر گرفته شده است، گفت: مجوزهای برداشت در گذشته تا عمق پنج متر بود اما اکنون تا عمق ۱۵ متر اجازه برداشت داده می شود.

نماینده سازمان نظام مهندسی معدن گلستان یادآور شد: برداشت از این سایت ها بیش از مجوز است که این مسئله طبق قوانین سازمان هایی مانند منابع طبیعی تخلف محسوب می شود لذا باید تعداد سایت های برداشت در استان افزایش پیدا کند.

نظر شما