شناسهٔ خبر: 67958229 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سخنگوی شهرداری شیراز:

شهرداری شیراز مجوزی برای فعالیت اغذیه‌فروشان سیار در معابر صادر نکرده است

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت بارفروشان خودرویی و اغذیه‌فروشان سیار در معابر صادر نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی اظهار کرد: شهرداری شیراز در راستای ساماندهی فعالیت دست‌فروشان شامل بساط گستران، بازارهای جمعی، بارفروشان خودرویی و اغذیه‌فروشان سیار در سال گذشته آئین‌نامه‌ای همراه دستورالعمل مربوط به آن را تدوین و به تصویب شورای اسلامی شهر رسانده است.

وی افزود: شهرداری شیراز طبق مفاد این آئین‌نامه و ضوابط تخصصی کمیته راهبردی که بر اساس این مصوبه تشکیل شده است، ساماندهی دست‌فروشان را اجرایی می‌کند.

سخنگوی شهرداری شیراز تصریح کرد: شهرداری شیراز پیرو این موضوع در گام نخست با تهیه بانک اطلاعاتی و تشکیل پرونده افراد فعال اقدام و بساط گستران شب بازارهای خیابان‌های ارم و زند را ساماندهی و به مکان جدید منتقل کرد.

جاویدی خاطرنشان کرد: به زودی ساماندهی شب بازارهای سینما سعدی و خیابان عفیف آباد انجام می‌شود و انتقال این بازارها به مکان جدید برای حل برخی معضلات در حوزه‌های عبور و مرور و ترافیک اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص دیگر بساط‌گستران در سطح شهر، بارفروشان خودرویی و اغذیه‌فروشان سیار نیز تاکید کرد: شهرداری شیراز هیچ‌گونه مجوز فعالیتی صادر نکرده و هرگونه فعالیت این اشخاص فاقد وجاهت قانونی بوده و به صورت مستمر مأموران ذی‌صلاح در حوزه رفع سد معبر در حال برخورد و جمع‌آوری نامبردگان هستند.

سخنگوی شهرداری شیراز ادامه داد: تمامی ادعاهای مطروحه مبنی بر داشتن هرگونه مجوز فعالیت از سوی این افراد تکذیب می‌شود.

جاویدی همچنین اضافه کرد: با روش‌های قانونی اماکنی جهت فعالیت موقت و ضابطه مند دست فروشان و بارفروشان در محل‌های مجاز و ثابت در دست شناسایی و طراحی است، اما هرگونه فعالیت در معابر عمومی امری غیرقانونی است.

نظر شما