شناسهٔ خبر: 67959785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رسانه‌های برخط مانع از فضاسازی‌های کاذب شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: رسانه‌های برخط و آنلاین مانع از فضاسازی‌های کاذب و دروغین شده و به بیان حقایق کمک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، امیر رجبی عصر امروز در کارگاه سواد رسانه‌ای فضای مجازی که در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: فعالان فضای رسانه‌ای و مجازی تلاش و اهتمام جدی بر انعکاس سریع رخدادها و حوادث دارند تا در سریعترین زمان اطلاعات و پیام به کل دنیا مخابره شود.

وی تصریح کرد: در این شرایط حساس و خطیر باید علم و مهارت خود را در عرصه اطلاع‌رسانی و پوشش رسانه‌ای ارتقا دهیم چرا که این امر می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای جایگاه ملی و استانی در بیان حقایق و واقعیت‌ها باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در حالی که امروز تنوع رسانه‌ها متناسب با ذائقه و سلیقه مخاطب را شاهد هستیم اما در این بین گاه موضوعات و مسائلی مطرح می‌شود که مغایر با واقعیت‌ها است که در این زمینه تلاش و کوشش رسانه‌های برخط بر این است تا بتوانند مسائل و موضوعات را به درستی انعکاس داده و انتقال دهند.

رجبی به فعالیت خوب رسانه‌های برخط و آنلاین استان در پوشش رویدادها و انتشار اخبار اشاره کرد و افزود: در سطوح گسترده فعالیت‌‌های مناسب و مثبتی را در این حوزه شاهد هستیم و به نظر می‌رسد با ارتقای مهارت و ارائه برنامه‌های آموزشی می‌توان در این زمینه موفق عمل کرد.

وی به برگزاری کارگاه‌های متعدد سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در طول سال با همراهی فعالان و اصحاب رسانه اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با رعایت مؤلفه‌های صحت، دقت و سرعت انعکاس اخبار و رویدادها بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش مؤثر بر این است تا بتوانیم با دعوت از اساتید برجسته کشوری همچون استاد محسن احمدی بتوانیم بیش از گذشته به اطلاعات و آگاهی فعالان این حوزه در انتشار اخبار و رویدادها کمک کنیم.

به گزارش تسنیم، این کارگاه با حضور علاقه‌مندان به حوزه رسانه و فعالان فضای مجازی برگزار و شرکت‌کنندگان در جریان مباحث و موضوعات تخصصی در این بخش قرار گرفتند.

انتهای پیام/131/

نظر شما