شناسهٔ خبر: 67956076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان:

جنبه مردمی مراسم ملی و مذهبی در خراسان جنوبی تقویت شده است

بیرجند - ایرنا - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در ۲ سال اخیر با توجه به تغییراتی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفت، فضای جدیدی برای ورود گرایش‌های مردم به حیطه مراسم‌ ملی و مذهبی ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محسن مشرفی روز سه شنبه در دیدار اعضای مجمع و رابطان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با موضوع «رسالت تبلیغی در حمایت از فلسطین مظلوم و غزه قهرمان» افزود: در یک سال گذشته ۳۰ عنوان مراسم ملی، مذهبی و انقلابی در سراسر شهرستان‌های استان برگزار شد که حضور مردم در این مراسم نسبت به گذشته پرشورتر و بیشتر بوده است.

وی گفت: گرایش مردم برای حضور در این مراسم‌ نسبت به گذشته در مرکز استان چهار برابر و شهرستان‌ها دو برابر شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری سه مراسم جدید در استان اظهار کرد: برای نخستین بار در مراسم تشییع و وداع با پیکر شهید جمهور شاهد اجتماع ۷۰۰ هزار نفری و در جشن کیلومتری غدیر حضور ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفری هم‌استانی‌ها بودیم در حالی که آخرین مشارکت در روز ۲۲ بهمن بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

وی گفت: یکی دیگر از ملاک‌ها و شاخص‌ها برای ارزیابی، کسب رتبه اول مشارکت مردم خراسان جنوبی در انتخابات ریاست جمهوری است که نشان دهنده پیشتازی استان از بُعد فرهنگی، تبلیغی، علم و ایمان در استان است.

حجت‌ الاسلام مشرفی بیان کرد: با توجه به حجم گسترده تبلیغات دشمن از یکسو و ظرفیت‌های عظیم ملی و مذهبی از جمله ماه محرم، این میزان تلاش خوب است اما کافی نیست.

وی عنوان کرد: در ۲ سال اخیر شاهد تحولاتی از قبیل ایجاد سند جامع و چشم انداز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بودیم که یکی از سیاست‌های آن گسترش تبلیغات در سطح بین المللی، تقویت جنبه مردمی، خلاقیت و نوآوری است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تعیین سه ماموریت ایجاد حکومت اسلامی، بیداری جهانی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت توسط امام راحل گفت: استمرار و تداوم ماموریت بزرگ امام خمینی (ره) با تلاش همه جانبه سربازان امام عصر در این دوره و ایفای نقش مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حال انجام است.

وی افزود: زیرساخت‌های اداری و نهادهای عمومی هر کدام به عنوان یک ید و بازویی برای نظام عمل می‌کنند لذا برای حفظ و تقویت نظام باید این نهادها نیز تقویت و حفظ شود.

حجت الاسلام مشرفی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۱۲ مرداد ۱۳۵۹ به فرمان امام راحل تاسیس شد و به عنوان نهادی که مسئولیت هماهنگ سازی برنامه‌های ملی، مذهبی و انقلابی را برعهده دارد چهار وظیفه مهم سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت و راهبری مراسم‌ را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: اهمیت تبلیغات آنقدر مهم است که قیام ابا عبدالله الحسین (ع) تنها یک نبرد نبود بلکه یک مکتب بود که جنبه‌های گسترده‌ای در جهت تبلیغ و تبیین داشته است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برای تجمیع مراسم و برنامه‌های نهادهای فرهنگی و مذهبی سامانه بلاغ راه اندازی شد که در حال بهره‌برداری است.

وی با اشاره به شناسایی رابطان فرهنگی ادارات در استان گفت: همچنین در هر محله و مسجد یک رابط برای انجام رسالت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیش بینی شده و مقدمات آن در حال فراهم شدن است.

حجت الاسلام مشرفی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، فضاسازی شهری است که در قالب آن ادارات، محلات و مساجد همکاری دارند و این طرح برای تکمیل نیاز به مساعدت تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها دارد.

وی بر لزوم تغییر مسیر راهپیمایی در مرکز استان تاکید کرد و گفت: این موضوع در حال پیگیری است چون مسیر میدان شهدا، میدان ابوذر و میدان قدس شهر بیرجند پاسخگوی جمعیت کنونی نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در این خصوص جلسات کارشناسی متعددی برگزار شده و مقدمات لازم نیز فراهم شده است که برای تصمیم نهایی مسئولان ارشد استان باید ایفای نقش کنند.

وی همچنین گفت: راهپیمایی جمعه‌های خشم در محکومیت اقدامات رذیلانه رژیم منحوس صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه پس از اقامه نماز جمعه این هفته ۱۲ مرداد در سراسر استان و در بیرجند از مصلای المهدی (عج) به سمت میدان نماز برگزار می‌شود.

نظر شما