شناسهٔ خبر: 67954471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جلوگیری از ۷۲ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های قزوین

زهرا عبداللهی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، از ۷۲ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های این استان جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

بنا بر اعلام روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، جواد حق‌لطفی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه با تلاش گشت‌های راهداری، ۷۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در حریم راه‌های استان قزوین شناسایی شد که پس از صدور اخطارهای قانونی، ۵۷مورد آنها قلع و قمع و ۱۵ پرونده دیگر نیز در حال پیگیری است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قزوین در ادامه به جلسات کمیسیون حریم راه اشاره کرد و افزود: در چهار ماهه امسال این کمیسیون با تشکیل یک جلسه و بررسی درخواست‌ها با ۲۷ مورد از درخواست‌های ایجاد مستحدثات، موافقت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ماهی که گذشت ۲۹ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۶۴۸ تردد در راه‌های استان قزوین به ثبت رسید که ۱۶ درصد آن مربوط به خودروهای سنگین بود، در تیرماه سال جاری نسبت به تیر ماه سال گذشته کاهش چهار درصدی تردد داشتیم و بیشترین تردد خودروها طی تیرماه سال جاری در روز یکشنبه ۲۴ تیر با یک میلیون و ۸۱ هزار و ۸۰۲ وسیله نقلیه ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، حق‌لطفی در پایان با بیان اینکه در ماه گذشته میانگین سرعت خودروها در جاده‌های قزوین ۷۸ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است، گفت: براساس داده‌های به دست آمده از سامانه‌های هوشمند مدیریت راه‌ها سرعت غیرمجاز ثبت شده ۸ درصد بوده است.

انتهای پیام

نظر شما