شناسهٔ خبر: 67956888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:

جو اصفهان ناپایدار است/ کاهش ۳ درجه‌ای بیشینه دما

اصفهان- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان از تداوم ناپایداری‌های جوی تا پایان هفته در این استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گذر موجی ناپایدار از نیمه شمالی استان طی امروز و فردا سبب افزایش ابر و وزش باد در مناطق شمال و شمال غرب و تشدید سرعت باد در نواحی شرق و شمال شرق اصفهان در ساعات عصر و شب می‌شود.

به گفته وی، این شرایط سبب فعال شدن کانون‌های گردوخاک، خیزش آن و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد ناسالم برای عموم در برخی ساعات در نواحی شرقی، شمال شرقی، مرکزی و شهر اصفهان می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه شدت وقوع پدیده در نیمه اول امروز سه شنبه بوده است، خاطرنشان کرد: غبار آلودی، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا را به ویژه در مناطقی مانند شهر اصفهان، آران و بیدگل، کاشان، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، زواره، کبوتر آباد، کوهپایه، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، نائین، نجف آباد، نطنز و ورزنه طی ۴۸ ساعت پیش رو انتظار داریم.

به گفته وی، توفان گردوخاک سبب قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم افراد جامعه شده و احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه شرقی استان و آسیب به سازه‌های موقتی دور از انتظار نیست.

معتمدی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان بیشینه دما بین یک تا سه درجه کاهش و کمینه دما بین یک تا سه درجه افزایش می‌یابد، افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین و خنک‌ترین ساعات امروز بین ۴۰ و ۲۸ درجه سلسیوس بالای صفر نوسان دارد.

به گفته وی، خوانسار با کمینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس بالای صفر و خور و بیابانک با بیشینه دمای ۴۴ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان طی امروز هستند.

نظر شما