شناسهٔ خبر: 67954381 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان خبر داد

اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای رسیدگی به امور محلات پینارت و زوان

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به بودجه پروژه‌های محله‌محور این منطقه گفت: سال جاری حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان بودجه در راستای موضوع محله‌محوری برای محلات پینارت و زوان در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

محسن زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان به‌صورت ویژه به آن پرداخته شد و مورد توجه شورای اسلامی شهر قرار گرفت، محله محوری و رسیدگی به محلات با اولویت و محور محلات کم‌برخوردار بود.

وی افزود: این موضوع طی دو سال گذشته در منطقه ۴ شهرداری اصفهان نیز اتفاق افتاده است و با همراهی شهروندان در سال گذشته توانستیم اقدامات خوبی در محلات کردآباد و کلمه‌خواران رقم بزنیم.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان تاکید کرد: در سال جاری با بررسی میدانی و تیم‌های پژوهشی شورای اسلامی شهر و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، رسیدگی به دو محله پینارت و زوان از اولویت بیشتری برخوردار بود و مورد توجه بیشتری قرار گرفت.

زمانی گفت: زمانی که به سمت شرق شهر (از محور مشتاق سوم به میدان شهدای هسته‌ای یا میدان روشن دشت) حرکت می‌کنیم، در پوسته آن شاهد توسعه‌یافتگی هستیم و خیابان‌های اصلی توسعه پیدا کرده و محور اصلی بازگشایی شده است، اما در واقعیت زمانی که به عمق محلات توجه می‌کنیم، متوجه محرومیت بعضی از این محلات می‌شویم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در محلات پینارت و زوان ادامه داد: بازگشایی گلوگاه‌ها یکی از نکات مورد توجه در تدوین پروژه‌های محله‌محور بوده است، زیرا بعضی از گذرها و معابر محلات به دلیل بافت قدیمی، توسعه لازم را نداشته و معابر شکل نگرفته است، از این‌رو در ساخت خانه‌های جدید باید خط بدنه رعایت شود.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه خانه‌های به جا مانده در دل محلات از سال‌های گذشته زحمتی را برای اهالی آن محل ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: این گلوگاه‌ها و ساخت‌وسازهای مزاحم شناسایی شده و در راستای ایجاد دسترسی بهتر و افزایش رضایت‌مندی شهروندان آزادسازی شده است.

زمانی با اشاره به بودجه پروژه‌های محله‌محور در منطقه ۴ شهرداری گفت: سال جاری حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای موضوع محله‌محوری این منطقه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم با همراهی شهروندان، بتوانیم وضعیت این محلات را ساماندهی کنیم.

بسیاری از خدمات شهرداری همچون آسفالت متوقف به زیرساخت‌هایی از جمله فاضلاب است

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایجاد پارک‌های محلی یکی دیگر از موارد مورد نیاز محلات است، تاکید کرد: در قسمت شرق شهر پارک جنگلی شرق و پارک‌های حاشیه رودخانه وجود دارد، اما در عمق محلات باید نسبت به ایجاد پارک‌های کوچک محلی اقدام کنیم.

زمانی گفت: سال گذشته در محدوده روشن‌دشت (در انتهای روشن دشت) پارکی با عنوان زاینده‌رود در این محله ایجاد شد.

وی ادامه داد: ایجاد مجموعه‌های فضای سبز و پارک‌های محلی جزو تقاضاهای مردمی است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایجاد ورزشگاه یکی دیگر از تقاضاهای اهالی این منطقه است، خاطرنشان کرد: تمام اهالی این منطقه برای موضوع ورزش باید به مرکز شهر یا مشتاق مراجعه کنند که این موضوع زحمت زیادی را برای آن‌ها به همراه دارد.

زمانی گفت: سال گذشته مقدمات ایجاد ورزشگاه روباز در محله زوان فراهم شد و در حال حاضر در حال تلاش برای رساندن این ورزشگاه به مرحله نهایی هستیم.

وی با بیان اینکه خطوط فاضلاب یکی از مطالبات چند ساله اهالی محلات پینارت و زوان است، اضافه کرد: متولی اصلی ایجاد شبکه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب است، از این‌رو در راستای ایجاد شبکه فاضلاب این منطقه همکاری خوبی با آبفا انجام شده است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بسیاری از خدمات شهرداری همچون آسفالت متوقف به زیرساخت‌هایی از جمله فاضلاب است، از این‌رو عملیات روکش آسفالت معابری که محور فاضلاب آن حدود ۸۰ درصد انجام شده، در حال انجام است.

نظر شما