شناسهٔ خبر: 68521072 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دور دنیا

توقف قیمت لیر ترکیه و دینار عراق؛ کاهش قیمت درهم/ آنکارا چشم انتظار تصمیم مهم تهران

منبع: اقتصادنیوز

اقتصادنیوز: امروز بازار شاهد نوسان متنوع قیمت‌ها در مقایسه با روز گذشته است و لیر ترکیه ثبات را تجربه کرد و 1770 تومان قیمت گذاری و معامله شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، توافقنامه تجارت آزاد ایران و ترکیه در انتظار پاسخ مثبت تهران است؛ موضوعی که مهرداد سعادت، رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه به آن اشاره کرد. به گفته سعادت توافقنامه در انتظار تشکیل کمیسیون مشترک ایران و ترکیه است که مذاکرات در آن محل انجام شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه تاکید کرده است که «ناتمام ماندن دولت سیزدهم»، مذاکرات درباره «تشکیل کمیسیون مشترک» را متوقف کرده است و همگان در انتظار استارت دوباره جلسات در «دولت چهاردهم» هستند. سعادت در گفتگو با «اکوایران» روند تجارت تهران و استانبول  را نرمال ارزیابی کرد و گفت: «در ماه های اخیر همچون گذشته روند رشد نرمالی را طی کرده و اتفاق شگفت انگیزی در روابط دو کشور رخ نداده است. تنوع کالاهای ایرانی یکی از عوامل رشد در تجارت دو کشور بوده است. اما این وضعیت به معنی این نیست که ما به دنبال رشد بیشتر نیستیم.»

به گفته رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه تجارت دو کشور نیازمند یک «جهش بزرگ اقتصادی» است که اراده دو طرف را می‌طلبد. طبق آمار گمرک ایران، «تجارت چهارماهه ایران وترکیه» بالغ بر «4 میلیارد دلار» ارزش دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر نکرده است. البته برخلاف نظر سعادت تجارت دو کشور در چهارماهه به لحاظ وزنی 10 درصد افت کرده است.

بدون شک از سرگیری مذاکرات بر سر توافق تجارت آزاد میان آنکار و تهران و به ثمر نشستن آن می تواند مسیری رو رشد پیش روی اقتصاد ایران قرار دهد که به تبع آن وضعیت مبادلات تجاری دو کشور در حوزه های مختلف از جمله صنعت گردشگری هم ترقی خواهد کرد. اما مروری بر آخرین وضعیت مبادلات ایران و ترکیه، فرصت مطلوبی را فراهم کرده است تا قیمت لیر، واحد پول رسمی این کشور همسایه ایران و سایر ارزها را در بازار تهران مرور کنیم.

قیمت لیر ترکیه امروز 11 تیر 1403 

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته در مقایسه با دو روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است و با ثبات به کار خود در هفته دوم شهریور پایان داد. هر لیر عصر امروز 1770 تومان خرید و فروش شد.

قیمت دینار عراق امروز

امروز در بازار ارز قیمت دینار عراق هم مسیری مشابه لیر ترکیه را در پیش گرفت و معاملات را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که به مانند روزهای گذشته در 45 تومان متوقف شد.

دینار عراق

نرخ امروز درهم امارات

درهم امارات هم معاملات را در حالی سپری کرد که نسبت به روز گذشته،‌ افت 50 تومانی داشت و 16256 تومان معامله شد.

نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا هم امروز در جریان معاملات بازار به 3.67 رسیده است.

قیمت درهم امارات

آخرین قیمت ریال عمان امروز

قیمت ریال عمان امروز در جریان مبادلات ارزی بازار تهران عقب نشینی کرده است و ریزش 610 تومانی را تجربه کرد. هر ریال عصر امروز و در پایان فعالیت معامله گران، 156470 تومان نرخ گذاشته شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

معاملات امروز بازار حکایت از تداوم روند نزولی قیمت منات آذربایجان نسبت به روز گذشته دارد. ارزش هر منات 35340 تومان رسید که افت 100 تومانی داشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان

کم نوسان ترین ارز بازار تهران امروز از روند دینار عراق و لیر ترکیه پیروی کرد و تن به ثبات قیمت داد. درام ارمنستان که همواره در میان ارزهای مورد معامله در بازار نوسان محدود و نامحسوسی را تجربه می کند، آخرین روز کاری هفته را با نرخ 156 تومان خرید و فروش شد.

نرخ امروز لاری گرجستان

امروز همچنین لاری گرجستان به عنوان آخرین ارز متعلق به کشورهای اروپایی در دور دنیا، در مسیر نزولی قیمت حرکت کرد. هر لاری عصر امروز با 22520 تومان بسته شد تا 80 تومان نسبت به روز قبل ارزان شده باشد.

بات تایلند

قیمت بات تایلند در بازار

معاملات امروز بازار ارز تهران در دو مقصد شرق آسیای دور دنیا با اروپا و غرب آسیا تفاوت داشت و ارزش هر بات امروز 36 تومان افزایش داشت و 1790 تومان قیمت خورد.

نرخ رینگیت مالزی امروز

آخرین مقصد امروز دور دنیا مالزی است و ارزش رینگیت، واحد پول رسمی این کشور در جریان معاملات امروز به 13860 تومان رسید. هر رینگیت افزایش قیمت 60 تومانی داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از نوسان محدود قیمت‌ها حکایت داشت و فارغ از دینار عراق، لیر ترکیه و درام ارمنستان که ثبات قیمت را تجربه کردند؛ سایر ارزها مسیر نزولی را تجربه کردند و رینگیت مالزی و بات تایلند تنها ارزهایی بودند که در مسیر افزایشی نوسان دادند.

نظر شما