شناسهٔ خبر: 67953832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابت بیش از چهار هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مسابقات فرهنگی و ورزشی کشور

همدان-ایرنا- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از آغاز رقابت چهار هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز دختر با نیازهای ویژه در مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌اله الماسی روز سه شنبه در آیین افتتاح نوزدهمین دوره مسابقات کشوری فرهنگی و هنری دانش‌آموزان دختر با نیازهای ویژه به میزبانی استان همدان اظهار کرد: ۳۰ هزار نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مسابقات مقدماتی شرکت کردند و چهار هزار و ۷۰۰ نفر در حال رقابت در رشته‌های ورزشی و هنری در سطح کشور هستند.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در هیچ حوزه‌ای برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، محدودیتی ایجاد نکرده است

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هنر اصیل ایرانی اسلامی همواره با عشق به هویت، رسم و رسومات، آداب و عشق به خوبی‌ها همراه بوده و ما هیچ محدودیت و مرزی برای دانش‌آموزان قائل نیستیم.

دختران ایرانی محدودیتی در عرصه‌های متعارف هنری و ورزشی ندارند

الماسی با بیان اینکه دختران حاضر در این مراسم، بهشتی‌های روی زمین هستند گفت: دختران ایرانی هیچ محدودیتی برای فعالیت در عرصه‌های متعارف هنری و ورزشی ندارند بلکه همواره پرچم جمهوری اسلامی را در میادین جهانی، برافراشتند.

وی تصریح کرد: ما دانش‌آموزان کم‌توان نداریم بلکه همه‌ دانش‌آموزان ما پرتوان هستند و شما پرتوانان هنری این سرزمین هستید که جامعه، خانواده و آموزش و پرورش به شما افتخار می‌کند.

رقابت بیش از چهار هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مسابقات فرهنگی و ورزشی کشور

کار کردن برای دانش‌آموزان ویژه از راه‌های رسیدن به خداست

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان نیز در این آیین گفت: دانش‌آموزی با نیازهای ویژه نداریم، بلکه دانش‌آموزانی داریم که ویژه هستند و یکی از راه‌های رسیدن به خدای متعال، کار کردن برای دانش‌آموزان ویژه است.

مهدی عابدینی نیا اظهار کرد: ما امروز میزبان ایران هستیم و نشان و ستاره‌های درخشانی از هنر در تمام استان‌های کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: ستاره‌های درخشانی در تمام استان‌های کشور وجود دارد که در آسمان می‌درخشند و خلاصه‌ اقدامات هنری استان‌ها در همدان جمع شدند تا با یکدیگر رقابت کنند.

عابدینی نیا اظهار کرد: یکی از راه‌های رسیدن به خدای متعال، کار کردن برای دانش‌آموزان ویژه است و خدا به ما توفیق داده که خدمتگزاران دانش‌آموزان ویژه هستیم.

رقابت بیش از چهار هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مسابقات فرهنگی و ورزشی کشور

رقابت ۴۲۳ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مسابقات آوایی و نمایشی

معاون و دبیر ستاد برگزاری نوزدهمین دوره‌ مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه‌ کشور در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۴۷ دانش‌آموز دختر و ۱۷۶ دانش‌آموز پسر به همراه مربی و سرپرستان، در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند و همدان میزبان نوزدهمین دوره‌ مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه‌ کشور است.

طیبه محمدی اظهار کرد: مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه‌ کشور از تاریخ هشتم تا ۱۶ مردادماه در ۲ گروه دختران و پسران برگزار می‌شود و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه‌ کشور در دوره‌های اول و دوم متوسطه، دوره اول متوسطه پیش‌حرفه‌ای و دوره دوم متوسطه کار و دانش خاص در این مسابقات، حضور دارند.

وی با بیان اینکه این مسابقات، یادبود سردار شهید تقی بهمنی (شهید شاخص استان همدان در سال۱۴۰۳) نام‌گذاری شده، تصریح کرد: این مسابقات از هشتم تا ۱۱ مردادماه در بخش دختران و ۱۳ تا ۱۶ مرداماه در بخش پسران، برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در ۶ گروه دسته‌بندی شدند توضیح داد: افراد شرکت کننده در این مسابقات؛ دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی، آسیب شنوایی، آسیب بینایی، معلولان جسمی و حرکتی، چند معلولیتی و اُتیسم هستند.

معاون و دبیر ستاد برگزاری نوزدهمین دوره‌ مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه‌ کشور با اشاره به برگزاری این مسابقات در ۱۱ رشته‌ هنرهای آوایی و شش رشته‌ هنرهای نمایشی بیان کرد: سرود، نماهنگ، آواز (تک‌خوانی)، شاهنامه‌خوانی، نمایش‌نامه‌خوانی، قصه‌گویی داستان‌های قرآنی، همخوانی سوره‌های قرآن، هم‌نوازی، تعزیه‌خوانی، نوازندگی، گویندگی و مجری‌گری در بخش هنرهای آوایی و نمایش صحنه‌ای، نمایش عروسکی، پانتومیم، فیلم کوتاه، نمایش ماورایی و استندآپ کمدی در بخش هنرهای نمایشی است.

محمدی پیرامون برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این دانش‌آموزان مطرح کرد: مراسم استقبال، جنگ شبانه و بازدید از مراکز گردشگری شهر همدان، برای شرکت کنندگان نوزدهمین دوره‌ مسابقات هنرهای آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه‌ی کشور، در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مسابقات همزمان با ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) برگزار می‌شود فعالیت‌های ما نیز متناسب با ماه محرم، برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما