شناسهٔ خبر: 67953717 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تاکید کرد

تلاش شهرداری اصفهان برای تعامل با نهادهای فرهنگی و مردمی

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: یکی از رویکردهای ما به‌عنوان یک خدمت‌گزار در عرصه فرهنگی شهر تعامل با سایر نهادهای فرهنگی و مردمی اصفهان است و از تعامل در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی استقبال می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمال حیدری با اشاره به برگزاری چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان اظهار کرد: همه مسابقات برای آن است که افراد توانمند در این حوزه، استعداد خود را نشان دهند و این بهانه‌ای است تا افراد تلاش کرده و مراحل موفقیت را طی کنند؛ یکی از رویکردهای ما به‌عنوان یک خدمت‌گزار در عرصه فرهنگی شهر تعامل با سایر نهادهای فرهنگی و مردمی اصفهان است و از تعامل در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی استقبال می‌کنیم.

وی افزود: اینگونه برنامه‌های قرآنی به ویژه برای قشر جوان و جامعه امروز که از معنویت فاصله گرفته و تشنه آن است، ضروری است؛ نتیجه دوری از معنویت در جامعه کنونی، اتفاقاتی است که در غزه رخ داده و همه جهان شاهد آن هستند که تمام ادعاهای مطرح شده پوچ بوده و به علت تأثیر از باورها و ایدئولوژی‌های دولت‌ها و سیاسیون است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به نقش قرآن در جامعه جهانی امروز عنوان کرد: در نامه‌ای که دانشجویان بلژیکی برای رهبر معظم انقلاب فرستادند خود را طالب حقیقت معرفی کردند و ایشان نیز آن‌ها را به قرآن دعوت نمودند؛ اینگونه رخدادها نشان می‌دهد که قرآن بیش از پیش جایگاه خود را به عنوان یک نیاز در جهان امروزی پیدا کرده است.

حیدری با بیان اینکه قرآن در این عرصه به ویژه برای جوانان بسیار ضروری است، گفت: قطعاً کسانی که با قرآن انس پیدا کنند زندگی بهتری همراه با معنویت، شور و نشاط خواهند داشت؛ مسابقات قرآنی زمینه‌ای برای جوانان فراهم می‌کند تا خود را محک بزنند اما فضای مسابقات باید به سمتی پیش برود که موجب ظهور استعدادها شود.

وی در ارتباط با نقش مراکز قرآنی در رونق مسابقات بیان کرد: پیش از آغاز مسابقات، پایگاه‌های قرآنی در نقاط مختلف فعالیت می‌کنند تا بستر لازم برای افرادی که علاقه‌مند به حضور در رقابت‌ها هستند فراهم شود؛ در واقع کانون‌های قرآنی وظیفه تربیت جامعه قرآنی را دارند و باعث شرکت آنها در مسابقات می‌شوند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان افزود: در قسمت فرهنگی شهرداری نیز تلاش شده که در مراکز فرهنگی در سطح شهر کلاس‌های مختلف قرآن و نهج‌البلاغه برگزار شود تا بتوانیم به این بستر بیش از پیش بپردازیم.

حیدری با اشاره به راهکارهای افزایش استقبال از رقابت‌ها تصریح کرد: برای افزایش استقبال از مسابقات، باید این رویدادها را با فضاهای دیگر که مورد نیاز جوانان است همراه کرد؛ فضاهای مهارت‌افزایی، توانمندسازی، کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های سرگرم‌کننده می‌تواند در این راستا مؤثر باشد.

وی ادامه داد: تلاش ما در فضای فرهنگی شهر بر آن است که با استفاده از همه ظرفیت‌ها به جذابیت بیشتر برنامه‌های قرآنی کمک کنیم؛ همچنین افزایش فضاهای تخصصی در زمینه قرآن مثل صوت و لحن نیز مورد توجه است.

حیدری با تاکید بر توجه به معانی و مفاهیم قرآن افزود: مهم‌ترین موضوع در حوزه قرآن مأنوس شدن با مفاهیم است و باید آن را در جامعه نهادینه کرد چراکه مفاهیم قرآن همواره در طول زمان کارساز بوده است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در افزایش استقبال از محافل قرآنی عنوان کرد: رسانه‌ها می‌توانند این بستر را به مردم نشان دهند و آن‌ها را به این سمت راهنمایی کنند؛ لازم است که مردم با کمک رسانه‌ها با مراکز قرآنی که زمینه‌ساز حضور در مسابقات هستند آشنا شوند و ضرورت فعالیت آنها در این زمینه بیشتر دیده می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با تاکید بر نقش رسانه‌ها در اعتلای قرآن در جامعه جهانی بیان کرد: رسانه‌ها باید به ارزش قرآن بپردازند زیرا با توجه به اتفاقاتی که در سطح جهان رخ داده، اکنون بهترین فرصت است که رسانه‌ها این نیاز را جهانی کرده و به این اصل بپردازند تا انس با قرآن افزایش یابد.

حیدری افزود: در صورت توجه به قرآن توسط رسانه‌ها، جوانان ایرانی نیز بیش از گذشته به ضرورت این موضوع پی می‌برند و با آن انس می‌گیرند.

نظر شما