شناسهٔ خبر: 67953047 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

با جدایی گوهری و عبدی؛

دو خرید غیرقابل پیش‌بینی در لیست پرسپولیس!

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: پرسپولیس شوک جدایی سه ستاره خود به مقصد تراکتور را پشت سر گذاشته و شادمان از یک میلیون و سیصد هزار دلار دریافتی برای جدایی عبدالکریم، در جست‌وجوی خرید یک مدافع چپ و یک دروازه‌بان خارجی است. رضا درویش که علاقه زیادی به خرید بازیکن خارجی دارد، با وسواس و تعلل بیش از اندازه، خرید این دو بازیکن را دنبال می‌کند و در شرایطی که هفته گذشته وعده داده بود که خریدها تا پایان هفته نهایی خواهند شد اما همچنان تیمش را در شرایط مبهم می‌بیند.
حالا پرسپولیس در حالی چمدان‎‌های سفر را باز می‌کند که بعد از جدایی احمد گوهری و مهدی عبدی، تنها 16 بازیکن بزرگسال در لیست خود دارد و با حدود 15 نفر از بازیکنان لیست جوانان و امید، تمرینات خود را پیگیری می‌کند. البته از بین این نفرات اوستون اورونوف هنوز به ایران نیامده و امید عالیشاه، سعید صادقی و عیسی آل‌کثیر هم دچار مصدومیت هستند و گولسیانی هم به تمرینات گروهی اضافه نشده تا لیست بزرگسالان پرسپولیس فعلا 11 نفره باشد.
نکته جالب این است که قرمزهای پایتخت با شش بازیکن جدا شده، یکی از وسیع‌ترین لیست‌های خروجی نقل و انتقالات را به خود اختصاص دادند و هر شش بازیکن هم در لیست بزرگسالان این تیم حضور داشتند تا جدایی آنها بیش از پیش به چشم بیاید.
هم‌اکنون در لیست بالای 23 ساله پرسپولیس، جای خالی حداقل یک دروازه‌بان کاملا به چشم می‌آید و قطعا پرسپولیس این جای خالی را در روزهای آینده پر خواهد کرد. همچنین سرخپوشان نیاز مبرمی به خرید یک مدافع چپ خواهند داشت که البته باتوجه به جدایی علی نعمتی و عبدالکریم، این تعداد می‌تواند به عدد دو هم افزایش یابد.
اما حتی در صورت خرید این نیازهای اجباری، سرخپوشان دو جای خالی دیگر خواهند داشت. خوان کارلوس گاریدو در آخرین گفت‌وگوی مطبوعاتی خود اعلام کرد که تیمش نهایتا 2-3 خرید خواهد داشت اما شاید فضای موجود در لیست بزرگسالان، معادلات را تغییر دهد.
نقصان دیگر پرسپولیس در خط حمله این تیم است. جایی که علی علیپور و عیسی آل‌کثیر تنها مهاجمان این تیم محسوب می‌شوند و طبیعتا برای حداقل 40 و حداکثر 53 بازی احتمالی در لیگ برتر، جام حذفی، لیگ نخبگان و سوپرجام، این تعداد نیاز گاریدو را برطرف نخواهد کرد.
در این بین پرسپولیس فرصت خوبی دارد تا با خرید یک مهاجم خارجی، یک گلر خارجی و یک دفاع چپ خارجی، لیست خود را به 19 نفر افزایش دهد و در انتظار بازیکن بیستم بنشیند.
میلاد سرلک بیستمین بازیکن بزرگسال پرسپولیس است که این روزها تلاش می‌کند تا کسری خدمت خود را دریافت کند و به جمع قرمزپوشان اضافه شود. با حضور او لیست تیم گاریدو تکمیل و این تیم با حداکثر توان وارد لیگ بیست و چهارم خواهد شد.
اما از سوی دیگر ممکن است با طولانی شدن خدمت سرلک، آخرین سهمیه بزرگسالان برای نقل و انتقالات زمستانی یا سهمیه فیفا کنار گذاشته شود تا سرمربی اسپانیایی فرصت استفاده از آن برای رفع نواقص تیمش را داشته باشد.
 

نظر شما