شناسهٔ خبر: 67961058 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

ایران

استقلال در آستانه جذب هافبک گران قیمت گابنی/ دو خرید غیرقابل پیش‌بینی در لیست پرسپولیس

باشگاه استقلال در حال مذاکره با یک هافبک اهل گابن به نام دیدیر اندونگ است که فصل گذشته برای تیم فوتبال الریاض عربستان توپ می‌زد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، در صورتی که دو خرید خارجی استقلال نهایی شوند، آبی پوشان پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی فوق العاده‌ای را تجربه کرده‌اند. در شرایطی که جذب گائل کاکوتا به مراحل پایانی خود نزدیک شده و تنها نتیجه تست‌های پزشکی برای عقد قرارداد رسمی با این بازیکن باقی مانده، آبی‌ها به سراغ یک خارجی دیگر نیز رفته‌اند.

دیدیر اندونگ نام ملی پوش گابنی است که مدنظر باشگاه استقلال قرار گرفته است. هافبک ۳۰ ساله ای که بیشتر دوران ورزشی خود را در لیگ یک فرانسه و در تیم‌های دیژون و لورینت سپری کرده و سابقه انجام ۱۱۵ بازی در بالاترین سطح از رقابت‌های لیگ فرانسه را در کارنامه دارد. پست او نیز هافبک میانی و هافبک دفاعی است.

این بازیکن فوتبال خود را از کشورش و رده‌های پایه سنتر امبریه آغاز کرد و سپس راهی لیگ تونس شد و از آنجا مورد توجه لوریان فرانسه قرار گرفت. اندونگ سپس به تیم‌های ساندرلند و واتفورد در چمپیونشیپ قرض داده شد و پس از بازگشت دوباره به لیگ فرانسه، برای گنگام به میدان رفت.

دیدیه اندونگ,حضور دیدیه اندونگ در استقلال
دیدیه اندونگ,حضور دیدیه اندونگ در استقلال

او مدتی را نیز در مالاتیا اسپور ترکیه بازی کرد و به دیژون بازگشت. این بازیکن تابستان گذشته به خاورمیانه آمد و لباس تیم فوتبال الریاض را بر تن کرد و در ۳۱ مسابقه نیز برای این تیم به میدان رفت. اندونگ و الریاض با پیروزی برابر الخلیج در هفته پایانی، موفق شدند که در لیگ حرفه‌ای عربستان ماندگار شوند.

حالا قرارداد اندونگ با الریاض به پایان رسیده و او بازیکن آزاد است. نکته جالب اینکه باشگاه الریاض به همکاری خود با ۶ بازیکن خارجی دیگرش پایان داده و دیدیر اندونگ تنها بازیکنی است که طبق اعلام روزنامه الریاضیة، باشگاه الریاض به دنبال تمدید قرارداد او بوده است.

اردوی الریاض نیز در شرایطی در اتریش در حال برگزاری است که دیدیر اندونگ در آنجا حضور ندارد و تمام نفرات حاضر در این اردو، عربستانی هستند و این باشگاه که سکان هدایت خود را به صبری لموشی سپرده، هنوز بازیکن جدید خارجی جذب نکرده است.

باشگاه استقلال در حال انجام مذاکرات با دیدیر اندونگ است و هنوز توافقی بین طرفین صورت نگرفته است. این بازیکن سابقه ۴۸ بازی ملی را نیز در کارنامه دارد که آخرین آن به ۱۰ ماه پیش بازمی‌گردد. باید دید که آبی پوشان موفق می‌شوند این بازیکن را جذب کنند یا خیر.

دیدیه اندونگ,حضور دیدیه اندونگ در استقلال
دیدیه اندونگ,حضور دیدیه اندونگ در استقلال

***

دو خرید غیرقابل پیش‌بینی در لیست پرسپولیس

لیست نقل و انتقالات پرسپولیس هنوز تکمیل نشده و احتمالا تا پایان اردوی ترکیه کامل خواهد شد.

پرسپولیس شوک جدایی سه ستاره خود به مقصد تراکتور را پشت سر گذاشته و شادمان از یک میلیون و سیصد هزار دلار دریافتی برای جدایی عبدالکریم، در جست‌وجوی خرید یک مدافع چپ و یک دروازه‌بان خارجی است. رضا درویش که علاقه زیادی به خرید بازیکن خارجی دارد، با وسواس و تعلل بیش از اندازه، خرید این دو بازیکن را دنبال می‌کند و در شرایطی که هفته گذشته وعده داده بود که خریدها تا پایان هفته نهایی خواهند شد اما همچنان تیمش را در شرایط مبهم می‌بیند.

حالا پرسپولیس در حالی چمدان‎‌های سفر را باز می‌کند که بعد از جدایی احمد گوهری و مهدی عبدی، تنها ۱۶ بازیکن بزرگسال در لیست خود دارد و با حدود ۱۵ نفر از بازیکنان لیست جوانان و امید، تمرینات خود را پیگیری می‌کند. البته از بین این نفرات اوستون اورونوف هنوز به ایران نیامده و امید عالیشاه، سعید صادقی و عیسی آل‌کثیر هم دچار مصدومیت هستند و گولسیانی هم به تمرینات گروهی اضافه نشده تا لیست بزرگسالان پرسپولیس فعلا ۱۱ نفره باشد.

نکته جالب این است که قرمزهای پایتخت با شش بازیکن جدا شده، یکی از وسیع‌ترین لیست‌های خروجی نقل و انتقالات را به خود اختصاص دادند و هر شش بازیکن هم در لیست بزرگسالان این تیم حضور داشتند تا جدایی آنها بیش از پیش به چشم بیاید.

دیدیه اندونگ,حضور دیدیه اندونگ در استقلال

هم‌اکنون در لیست بالای ۲۳ ساله پرسپولیس، جای خالی حداقل یک دروازه‌بان کاملا به چشم می‌آید و قطعا پرسپولیس این جای خالی را در روزهای آینده پر خواهد کرد. همچنین سرخپوشان نیاز مبرمی به خرید یک مدافع چپ خواهند داشت که البته باتوجه به جدایی علی نعمتی و عبدالکریم، این تعداد می‌تواند به عدد دو هم افزایش یابد.

اما حتی در صورت خرید این نیازهای اجباری، سرخپوشان دو جای خالی دیگر خواهند داشت. خوان کارلوس گاریدو در آخرین گفت‌وگوی مطبوعاتی خود اعلام کرد که تیمش نهایتا ۲-۳ خرید خواهد داشت اما شاید فضای موجود در لیست بزرگسالان، معادلات را تغییر دهد.

نقصان دیگر پرسپولیس در خط حمله این تیم است. جایی که علی علیپور و عیسی آل‌کثیر تنها مهاجمان این تیم محسوب می‌شوند و طبیعتا برای حداقل ۴۰ و حداکثر ۵۳ بازی احتمالی در لیگ برتر، جام حذفی، لیگ نخبگان و سوپرجام، این تعداد نیاز گاریدو را برطرف نخواهد کرد.

در این بین پرسپولیس فرصت خوبی دارد تا با خرید یک مهاجم خارجی، یک گلر خارجی و یک دفاع چپ خارجی، لیست خود را به ۱۹ نفر افزایش دهد و در انتظار بازیکن بیستم بنشیند.

میلاد سرلک بیستمین بازیکن بزرگسال پرسپولیس است که این روزها تلاش می‌کند تا کسری خدمت خود را دریافت کند و به جمع قرمزپوشان اضافه شود. با حضور او لیست تیم گاریدو تکمیل و این تیم با حداکثر توان وارد لیگ بیست و چهارم خواهد شد.

اما از سوی دیگر ممکن است با طولانی شدن خدمت سرلک، آخرین سهمیه بزرگسالان برای نقل و انتقالات زمستانی یا سهمیه فیفا کنار گذاشته شود تا سرمربی اسپانیایی فرصت استفاده از آن برای رفع نواقص تیمش را داشته باشد.

ماجرای جدایی عبدی از پرسپولیس: هفت میلیارد تومان!

مهدی عبدی مطابق آنچه که باید اتفاق بیفتد بعد از پایان حضور دوران قرضی‌اش در تیم تراکتور در تمرینات پیش فصل پرسپولیس حاضر شد.

در همان روزهای نخست گاریدو در تهران گفته شد این مربی اعلام کرده عبدی را می‌خواهد و بدین ترتیب او قطعا در تیم فصل بعد حاضر خواهد بود اما واقعیت اینکه گاریدو شناختی روی این مهاجم نداشت و آن خبر از اساس غلط بود.

هر چند مهدی عبدی با لباس شماره ۹ و به‌عنوان یک بازیکن اصلی در تمرینات پیش فصل حاضر بود و حتی در نخستین بازی تدارکاتی هم درخشید اما واقعیت اینکه جایگاه محکمی در تیم نداشت و به‌نوعی تکلیف او با لیست بزرگسال و بازیکنانی که قرار بود و قرار است باشگاه جذب کند گره خورده است.

در مقطعی حتی با وجود جذب علی علیپور و حفظ عیسی آل‌کثیر صحبت از جذب مهاجم خارجی مطرح بود که این بحث هنوز در باشگاه پرسپولیس بسته نشده اما به نظر می‌رسد حتی اگر خبری از جذب مهاجم خارجی نباشد نیز جایگاه عبدی در اسکواد فصل آینده پرسپولیس سست خواهد بود.

واقعیت اینکه عبدی و مدیر برنامه‌هایش روز دوشنبه برای تعیین تکلیف این بازیکن راهی ساختمان باشگاه شدند اما از آنجایی که درویش در باشگاه حضور نداشت جلسه‌ای برگزار نشد. ظاهرا عبدی در مذاکره ابتدایی با حسین بادامکی که حدود دو هفته پیش برگزار شد به نتیجه مطلوبی نرسیده و حالا او و مدیر برنامه‌هایش می‌خواهند با شخص رضا درویش جلسه‌ای برگزار کنند.

مبلغ قرارداد فصل گذشته مهدی عبدی با پرسپولیس ۷ میلیارد تومان بوده و حالا این بازیکن عدد بیشتری برای فصل جدید می‌خواهد اما به نظر می‌رسد مدیران باشگاه پرسپولیس حاضر نیستند این عدد را به اندازه مد نظر بازیکن بالا ببرند.

از سوی دیگر مهدی عبدی که فصل قبل در تیم تراکتور با وجود دقایق نه چندان زیادی که نصیبش شد ۶ گل به ثمر رسانده مدعی است با این آمار و شرایطی که دارد و البته ارقامی که در این فصل حتی به بازیکنان غیر ملی پوش پرسپولیس پرداخت می‌شود باید با مبلغ بسیار بالاتری قرارداد ببندد. همچنین او مثل بسیاری از بازیکنان لیگ برتری از مبالغ قرارداد تیم‌های دیگر خبر دارد و در مقایسه با ارقامی که به گوش می‌رسد حق طبیعی خود می‌داند که باشگاه رقم قراردادش را بالا ببرد.

با این وجود گفته می‌شود این بازیکن بعد از بازگشت علی علیپور و حضور عیسی آل‌کثیر در تمرین نشانه‌هایی از دلسردی را بروز داده و از آنجایی که به‌صورت طبیعی اهل مبارزه و جنگیدن برای رسیدن به جایگاهی محکم در تیم نیست این نشانه‌ها به چشم کادر فنی و در رأس آن گاریدو نیز آمده است و همین باعث شده تا شرایط برای این بازیکن آنطور که خودش انتظار داشت پیش نرود و جایگاهش در لیست تیم کاملا به خطر بیفتد.

باشگاه پرسپولیس بعد از حضور بی‌نتیجه عبدی و مدیر برنامه‌هایش در ساختمان باشگاه اعلام کرد تکلیف این بازیکن چند روز دیگر مشخص می‌شود. از طرفی عبدی با پرسپولیس به ترکیه نرفت و به نظر می‌رسد فعلا خارج از اسکواد تیم فصل بعد باشد. با این حال آخرین خبر در مورد عبدی این است که احتمالا این بازیکن باز هم به تیم دیگری قرض داده خواهد شد و با اینکه بازیکن پرسپولیس به حساب می‌آید اما برای این تیم بازی نخواهد کرد.

البته این مهم نیز مستلزم برگزاری جلسه‌ای بین عبدی و مدیر برنامه‌هایش با درویش خواهد بود و تا این جلسه برگزار نشود هیچ چیز درباره آینده این بازیکن قطعی نیست.

یاشار سلطانی بیوگرافی یاشار سلطانی

نظر شما