شناسهٔ خبر: 67951178 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۰ مجتمع بین‌راهی استان مرکزی آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی

اراک - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: بیش از ۵۰ واحد تاسیسات گردشگری بین‌راهی و ۴۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در این استان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مسیر تردد زوار اربعین حسینی، ساماندهی شده و آماده ارایه خدمت‌رسانی به زائران است.

صاحب‌خبر -

«محمود مرادی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک،افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی و تردد میلیونی زائران در استان، برای رفاه حال این قشر و گردشگران در مسیرهای محل تردد زوار در راستای ارایه خدمات شایسته، نظارت‌ مستمر بر کیفیت و نرخ تأسیسات گردشگری از جمله مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مسافرتی استان تشدید شده است.

وی بیان کرد: امید است با به‌ کارگیری تمام ظرفیت‌ها بتوان سفری ایمن و آسوده برای زائران اربعین حسینی فراهم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در خصوص وضعیت مراکز اقامتی و اسکان زائران هم گفت: در حال حاضر استان مرکزی ۱۷ هتل و یک هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر، ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی و ۵۲ خانه مسافر و مجتمع آب درمانی دارد که ظرفیت‌پذیرش بیش از سه هزار و ۲۸۶ نفر را دارند.

مرادی افزود: بازدیدهای نظارتی در حال انجام است و تمام واحدهای اقامتی و پذیرایی این اداره‌کل آمادگی پذیرش مسافران را دارند و کار نظارت بر تاسیسات گردشگری و سرویس‌های بهداشتی به صورت روزانه و مستمر تا پایان اربعین در دستور کار است و تلاش می‌شود تا به سهم خود در ایام اربعین خدمات و شرایط مناسبی را برای تردد زوار عتبات عالیات فراهم شود.

سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ زائر اربعین حسینی استان مرکزی با ۴۸۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری به پایانه‌های مرزی اعزام شدند که امسال ۴۹۰ دستگاه خودرو برای جابه‌جایی ۱۸ هزار زائر در استان پیش‌بینی شده است.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان شناسایی شده که ۸۸۲ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده است.

نظر شما