شناسهٔ خبر: 67950891 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ایجاد دفاتر تسهیل گری در بافت‌های فرسوده شهری

شهردار رباط کریم از ایجاد دفاتر تسهیلگری در بافت‌های فرسوده شهری خبر داد. شهردار رباط کریم از ایجاد دفاتر تسهیلگری در بافت‌های فرسوده شهری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ اله یاری با اشاره به ابلاغ طرح جدید محلات بافت فرسوده شهر و بسته های تشویقی برای مالکان و سرمایه گذاران، عنوان کرد: بعد از ابلاغ طرح جدید محلات بافت های فرسوده، لایحه دفاتر تسهیلگری در شورا مصوب و راه اندازی شد تا شهروندان مناطق مدنظر بافت های فرسوده شهری، بتوانند بدون واسطه موضوعات مربوط به تسهیل ساخت و ساز بافت فرسوده را پیگیری کنند. همچنین مقرر شده است تا موضوعات تجمیع املاک جذب سرمایه گذار، موضوع مشارکت در ساخت به همراه پیگیری تسهیلگری مرتبط با ادارات و سایر ارگان ها نیز انجام شود،  البته، بر اساس مصوبات موجود بانک مسکن هم برای آن وام در نظر می‌گیرد، نظام مهندسی هم در موضوعات نقشه و ناظر تسهیلگری انجام می دهد.

سکاندار مدیریت شهری رباط کریم با اشاره به اینکه از زمانی که بافت فرسوده ابلاغ و اطلاع رسانی شده تعداد مراجعات جهت اخذ پروانه افزایش چشمگیری یافته است، تصریح کرد: امتیازاتی که ما برای این شهروندان در نظر گرفتیم، امتیازی از قبیل تراکم مازاد، ضوابط تسهیلگری در جهت تامین پارکینگ مورد نیاز، امکان صدور پروانه برای زمین هایی با متراژ پایین تر، تسهیل در تجمیع املاک قطعات کوچک و.. است. موضوعاتی که استقبال شهروندان در نوسازی بافت‌های فرسوده را به دنبال داشته است.

دکتر اله یاری، با بیان اینکه تهیه نقشه های پایه شهر به روش فتوگرامتری با بهره گیری از ریزپرنده ها و پهپادها جهت تهیه نقشه های GiS (تعیین موقعیت جغرافیایی املاک و معابر سطح شهر) در کهن شهر رباط‌کریم، دنبال می شود، گفت: این امر ابزاری در تهیه نقشه طرح تفصیلی شهر و جانمایی موقعیت املاک موجود در طرح تفصیلی می باشد. با توجه به مغایرت های اساسی و متعدد املاک سطح شهربا نقشه های طرح تفصیلی و ناکارآمدی طرح تفصیلی در تامین نیازهای شهرسازی، آن را بازنگری و برای تایید  به کمیسیون ماده 5 در استانداری ارسال شده است. البته  این شهرداری در نظر دارد نسبت به بازنگری و رفع مغایرت های موجود در طرح تفصیلی از طریق برگزاری مناقصه و فراخوان عمومی و انتخاب مشاور صلاحیت دار اقدام نماید.

شهردار رباط کریم با اشاره به موضوع نهضت ملی مسکن و تامین سرانه های شهری مسکن ملی، یادآور شد: حدود هفت هزار و پانصد واحد نهضت ملی مسکن پشت دانشگاه آزاد اسلامی رباط کریم در دست ساخت است. تا کنون دهها پروانه پروژه نهضت ملی مسکن صادر شده است. خوشبختانه مجموعه شهرداری در کنار فراهم کردن زمینه های پیشرفت پروژه نهضت ملی مسکن شهرداری رباط کریم تامین سرانه های فضای سبز، فضاهای آموزشی، درمانی، ساخت مدرسه، را مدنظر دارد. این گونه اقدامات جهت امکان استفاده مالکین و متقاضیان از تسهیلات مربوط به نهضت ملی مسکن صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/

نظر شما