شناسهٔ خبر: 67950869 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بازتاب | لینک خبر

عربستان، پرونده نامزدی میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ را تکمیل کرد

صاحب‌خبر -

شبکه خبری «الشرق» عربستان سعودی بعد از ظهر دوشنبه در پایگاه اینترنتی خود نوشت که شاهزاده «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز»، ولیعهد و نخست وزیر این کشور پرونده نامزدی کشورش برای میزبانی جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۳۴ میلادی را پس از تکمیل تمامی جزئیات و الزامات آن، تایید کرد تا آماده تحویل به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، شاهزاده «عبدالعزیز بن ترکی الفیصل» وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک این کشور، ریاست هیئت کشورش در مراسم ارائه پرونده نامزدی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ به فیفا در شهر پاریس، پایتخت فرانسه را بر عهده خواهد داشت.

شاهزاده عبدالعزیز طی سخنانی در این باره، ضمن تشکر و قدردانی از ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان و ولیعهد وی به دلیل پشتیبانی و توجه خود به ورزش به عنوان یک بخش حیاتی و مهم، تاکید کرد که با پشتیبانی آنها، کشورش شاهد «جهش های کیفی و برجسته» بوده و به خانه دائمی بسیاری از رویدادهای ورزشی بین المللی تبدیل شده است.

وزیر ورزش عربستان در گفت و گو با رسانه های این کشور همچنین تصریح کرد: با این نامزدی، تصمیم داریم یک دوره استثنایی را میزبانی کنیم که برای نخستین بار در تاریخ جام جهانی، ۴۸ تیم ملی را در یک کشور گرد هم می آورد.

این در حالی است که مراسم رسمی تحویل پرونده های نامزدی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ در شهر پاریس برگزار می شود و در هیئت اعزامی عربستان نیز «یاسر المسحل»، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور و دو کودک از مراکز آموزش منطقه ای فدراسیون حضور دارند.

در حا لی که قرار است نا شفقنام میزبان جام جهانی ۲۰۳۴ در نشست مجمع عمومی فدراسیون بین المللی فوتبال در ماه دسامبر سال جاری میلادی به طور رسمی اعلام شود، فیفا اکتبر گذشته تایید کرد که پرونده عربستان تنها پرونده نامزدی برای میزبانی این دوره از جام جهانی می باشد.

به گزارش شفقنا، یادآور می شود که قرار است جام جهانی فوتبال در سال های ۲۰۲۶ و ۲۰۳۰ میلادی نیز با مشارکت ۴۸ کشور برگزار شوند با این حال، میزبانی هر یک از این دو دوره بر عهده یک کشور نیست جایی که دوره آینده به میزبانی آمریکا، کانادا و مکزیک خواهد بود و دوره پس از آن نیز در اسپانیا، پرتغال و مغرب (مراکش) برگزار می شود در حالی که اروگوئه، پاراگوئه و آرژانتین نیز میزبان سه بازی نخست جام خواهند بود.

نظر شما