شناسهٔ خبر: 67943060 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

عربستان رسما میزبان جام جهانی ۲۰۳۴ شد

فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا رسما عربستان سعودی را به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۳۴ معرفی کرد. عربستان سعودی امروز در مراسمی که توسط فیفا برگزار شد، رسماً پرونده نامزدی میزبانی خود از جام جهانی ۲۰۳۴ را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک ورزشی» به نقل از مهر، عربستان سعودی در نشستی که از سوی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (FIFA) در فرانسه برگزار شد، پیشنهاد رسمی خود را برای میزبانی جام جهانی فوتبال FIFA در سال ۲۰۳۴ ارائه داد.

به گزارش رسانه ESPN، در حاشیه برگزاری رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، فدراسیون بین المللی فوتبال نشستی در شهر پاریس برگزار کرد و درخواست رسمی رؤسای هفت فدراسیون فوتبال را که تنها متقاضیان جام‌های جهانی ۲۰۳۰ و ۲۰۳۴ هستند، دریافت کرده است.

بر این اساس، جام جهانی ۲۰۳۰ به صورت مشترک در اسپانیا، پرتغال و مراکش برگزار خواهد شد و سه همسایه آمریکای جنوبی یعنی آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه هم در این میزبانی مشارکت خواهند داشت و هر یک میزبان یکی از ۱۰۴ بازی این تورنمنت خواهند بود.

عربستان سعودی هم پیشنهاد رسمی خود را به عنوان تنها نامزد میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ مطرح کرد.

این دو پیشنهاد قرار است در یک جلسه آنلاین در تاریخ ۱۱ دسامبر با حضور ۲۱۱ فدراسیون عضو فیفا تأیید شود.

به گزارش «تابناک ورزشی»، پرونده میزبان عربستان از جام جهانی ۲۰۳۴ از طریق هیئتی رسمی به ریاست شاهزاده عبدالعزیز بن ترکی بن عبدالله (وزیر ورزش عربستان) و یاسر المسحل (رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی) و دو کودک اهل عربستان سعودی به جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، ارائه شد.

ارسال پرونده نامزدی به فیفا سومین مرحله در چارچوب مراحل رسمی نامزدی برای میزبانی مسابقات جام جهانی است و پس از این مراحل بسیاری از جمله بازدید‌های رسمی توسط فیفا و ارزیابی کامل پرونده نامزدی که منجر به اعلام رسمی میزبانی عربستان می‌شود، دنبال خواهد شد.

شاهزاده عبدالعزیز بن ترکی بن فیصل، وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک عربستان سعودی در این باره گفت: من صمیمانه از از پادشاهی تشکر و قدردانی می‌کنم که ما را قادر به رسیدن به این مرحله مهم در تاریخ کرده است. من همچنین از ولیعهد به خاطر حمایت سخاوت‌مندانه و پیگیری مستمرش از ورزش تشکر می‌کنم. پرونده نامزدی پادشاهی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ مظهر چشم انداز جامع و روشن این ملت بزرگ نسبت به آینده‌ای روشن است.

او ادامه داد: پادشاهی قصد دارد مهم‌ترین رویداد جهان فوتبال را سازماندهی کند و در نتیجه جایگاه بزرگ، تأثیرگذار و مثبت خود در جهان را تأیید کند. حضور این دو کودک نشان‌دهنده نقشی است که جوانان این ملت بزرگ که برای دستیابی به دستاورد‌های پادشاهی خواهند داشت. رویا‌های بزرگ جوانان ما برای شرکت در جام‌جهانی در خاک پادشاهی، یا کمک به سازماندهی آن یا حتی حمایت از آن یک موضوع مهم است.

یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان سعودی نیز گفت: این پرونده نشان‌دهنده تعهد ما به برگزاری بزرگ‌ترین تورنمنت در جهان فوتبال و تمایل ما به پیشرفت بخش ورزش در همه سطوح است. این میزبانی یک میراث فوتبالی برای نسل‌های آینده می‌سازد که روند تحول پادشاهی را به سمت ارتفاعات جدید پیش ببرد.

برچسب‌ها:

نظر شما