شناسهٔ خبر: 67950547 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

فعالیت های جهاددانشگاهی به جوانان امید می‌دهد

صاحب‌خبر -
رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه مهم ترین ماموریت جهاد دانشگاهی را پیشبرد کشور در مسیر رشد فناوری عنوان کرد و افزود: این نهاد تاکنون به خوبی ماموریت خود را در این مسیر پیش برده است.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه ، دکترعلیرضا دودمان تیپی رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه،  جهاددانشگاهی را مولود انقلاب اسلامی دانست و افزود: این نهاد از همان ابتدا با هدف ایجاد انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها آغاز به کار کرد.
وی افزود: جهاد دانشگاهی در سالهای ابتدای فعالیت خود به خوبی توانست در این مسیر حرکت کرده و بالنده شود و همین امر موجب شد به تدریج ماموریت‌های دیگری به این نهاد واگذار شد.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: در نیمه دهه 70 جهاد دانشگاهی ماموریت ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت را برعهده گرفت و توانست در حوزه استقلال فناوری و پیشرفت دانشگاه ها در این مسیر نقش موثری داشته باشد.

دودمان تیپی گفت: انجام این ماموریت جدید موجب شد تا جهاد دانشگاهی از هدف و ماموریت اولیه خود دور شود و این انتظار وجود دارد که با توجه به توانایی جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی، این نهاد مجددا ماموریت ایجاد انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها را برعهده گرفته و در این مسیر هم حرکت کند.

وی با بیان اینکه ماموریت های متعدد حرکت جهاددانشگاهی را با مشکل مواجه می کند، گفت: مهم ترین و اصلی ترین ماموریت این سازمان رشد فناوری است که مهم ترین دغدغه و نیاز امروز کشور محسوب می شود.

دودمان تیپی گفت: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان نیاز اصلی امروز کشور است و حرکت در این مسیر مستلزم رشد و توسعه دانش بنیان ها و حمایت از رشد فناوری است که جهاددانشگاهی به خوبی در این مسیر در حال حرکت است.

وی با تاکید بر لزوم استمرار حرکت پرقدرت جهاددانشگاهی در این مسیر، گفت: اگر رشد فناوری در کشور توسعه یابد بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود و این مهم ترین ماموریت جهاد دانشگاهی است.

رییس دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه فعالیت های جهاددانشگاهی را در جامعه امید آفرین دانست و افزود: وقتی جوان ما رشد فناوری کشور را با تکیه بر توان داخل مشاهده می کند قطعا امید و انگیزه برای او جهت حرکت در این مسیر افزایش می یابد و این یکی از مهم ترین اثرات فعالیت های جهاد دانشگاهی در کشور است.

وی افزود: از طرفی شاهد هستیم که این نهاد بر توان جوانان ایرانی تکیه کرده و همین اعتماد، به جوانان انگیزه و امید داده و آنها را برای حرکت در مسیر پیشرفت کشور مصمم تر می کند.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما