شناسهٔ خبر: 67926601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه:

فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به جوانان امید می‌دهد

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه مهمترین ماموریت جهاد دانشگاهی را پیشبرد کشور در مسیر رشد فناوری عنوان کرد و افزود: این نهاد تاکنون به خوبی ماموریت خود را در این مسیر پیش برده است.

صاحب‌خبر -

علیرضا دودمان تیپی در آستانه سالروز تشکیل جهاددانشگاهی (۱۶ مرداد) جهاددانشگاهی را مولود انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه این نهاد از ابتدا با هدف ایجاد انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها آغاز به کار کرد، افزود: جهاددانشگاهی در سالهای ابتدای فعالیت خود به خوبی توانست در این مسیر حرکت کرده و بالنده شود و همین امر موجب شد به تدریج ماموریت‌های دیگری به این نهاد واگذار شد.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: در نیمه دهه ۷۰ جهاد دانشگاهی ماموریت ایجاد ارتباط میان دانشگاه و صنعت را برعهده گرفت و توانست در حوزه استقلال فناوری و پیشرفت دانشگاه‌ها در این مسیر نقش موثری داشته باشد.

دودمان تیپی گفت: انجام این ماموریت جدید موجب شد تا جهاد دانشگاهی از هدف و ماموریت اولیه خود دور شود و این انتظار وجود دارد که با توجه به توانایی جهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی، این نهاد مجددا ماموریت ایجاد انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها را برعهده گرفته و در این مسیر هم حرکت کند.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های متعدد حرکت جهاددانشگاهی را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: مهمترین و اصلی‌ترین ماموریت این سازمان رشد فناوری است که مهمترین دغدغه و نیاز امروز کشور محسوب می‌شود.

دودمان تیپی گفت: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان نیاز اصلی امروز کشور است و حرکت در این مسیر مستلزم رشد و توسعه دانش بنیان‌ها و حمایت از رشد فناوری است که جهاددانشگاهی به خوبی در این مسیر در حال حرکت است.
وی با تاکید بر لزوم استمرار حرکت پرقدرت جهاددانشگاهی در این مسیر، گفت: اگر رشد فناوری در کشور توسعه یابد بسیاری از مشکلات مرتفع می‌شود و این مهمترین ماموریت جهاد دانشگاهی است.

رییس دانشگاه صنعتی استان کرمانشاه فعالیت‌های جهاددانشگاهی را در جامعه امیدآفرین دانست و افزود: وقتی جوان ما رشد فناوری کشور را با تکیه بر توان داخل مشاهده می‌کند، قطعا امید و انگیزه برای او جهت حرکت در این مسیر افزایش می‌یابد و این یکی از مهمترین اثرات فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در کشور است.

وی افزود: از طرفی شاهد هستیم که این نهاد بر توان جوانان ایرانی تکیه کرده و همین اعتماد، به جوانان انگیزه و امید داده و آنها را برای حرکت در مسیر پیشرفت کشور مصمم‌تر می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما