شناسهٔ خبر: 67950447 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دهکده بازی‌های المپیک پاریس از منظر فضا

هستی وفایی

آژانس فضایی اروپا یک تصویر با وضوح بالا از مرکز پاریس به اشتراک گذاشته که در آن چندین مکان برجسته که بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ از ۲۶ ژوئیه تا ۱۱ اوت ۲۰۲۴ در آن برگزار می‌شود قابل مشاهده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ جمعه(۲۶ ژوئیه) در پاریس با مراسم افتتاحیه و نمایش نقاط دیدنی تاریخی در امتداد رودخانه سن آغاز شد و این موارد در یک تصویر ماهواره‌ای جدید از منظر فضا قابل مشاهده است.

به نقل از اسپیس، آژانس فضایی اروپا(ESA) تصویری با وضوح بالا از مرکز پاریس، جایی که بازی‌ها در آن برگزار می شود، به اشتراک گذاشته است.

این تصویر توسط ماموریت پلیاد نئو(Pléiades Neo) آژانس فضایی گرفته شده است و نمای دقیقی از مکان‌های مختلف بازی‌های المپیک ارائه می‌دهد.

دهکده بازی‌های المپیک پاریس از منظر فضا

تصویر آژانس فضایی اروپا به بینندگان اجازه می‌دهد تا روی مکان‌های قابل توجه در سراسر شهر که مسابقات مختلف برگزار می‌شود، زوم کنند. این شامل منطقه ۱۲ پاریس می‌شود که در سمت راست‌ترین نقطه تصویر ماهواره‌ای قابل مشاهده است و به راحتی با طراحی هرمی آن قابل تشخیص است. در این بخش پاریس، میزبان بازی‌های ژیمناستیک هنری، ترامپولین و بسکتبال خواهد بود.

دهکده بازی‌های المپیک پاریس از منظر فضا

نمای ماهواره‌ای همچنین نوتردام در مرکز تصویر را نمایش می‌دهد که با داربست پوشانده شده است، زیرا پس از یک آتش سوزی ویرانگر پنج سال پیش تحت فرآیندهای بازسازی قرار گرفته است. کلیسای جامع در مراسم افتتاحیه که طی آن ناقوس‌ها برای اولین بار پس از آتش سوزی نواخته شد، قابل دیدن است.

مقامات آژانس فضایی اروپا می‌گویند: شکل بیضی ورزشگاه «دو فرانس» در بالای تصویر خودنمایی می‌کند و مرکز ورزش‌های آبی در سمت چپ آن که یکی از دو مکان دائمی ساخته شده برای بازی‌ها است، قابل رویت است. طاق پیروزی را می‌توان به راحتی در نزدیکی وسط سمت چپ تصویر، که در مرکز میدان شارل دوگل، جایی که ۱۲ خیابان بزرگ به هم می‌رسند و یک ستاره را تشکیل می‌دهند، مشاهده کرد.

دهکده بازی‌های المپیک پاریس از منظر فضا

شاید قابل توجه‌ترین مورد در این تصویر ماهواره‌ای، برج نمادین ایفل باشد که در آن دو میدان موقت برای میزبانی تعدادی از مسابقات از جمله والیبال ساحلی ساخته شده است.

تصویر به اشتراک گذاشته شده توسط آژانس فضایی اروپا به بینندگان این امکان را می‌دهد که روی بیش از ۱۲ حلقه کلیک کنند تا درباره هر مکان در سراسر شهر اطلاعات بیشتری کسب کنند.

انتهای پیام

نظر شما