شناسهٔ خبر: 67950437 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۶ اسیر فلسطینی فقط در یک بازداشتگاه رژیم اسرائیل شهید شدند

تهران - ایرنا - روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اذعان کرد که ۳۶ اسیر فلسطینی از ابتدای جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) فقط در یک بازداشتگاه این رژیم به شهادت رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز سه شنبه اعلام کرد که ۳۶ اسیر فلسطینی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در بازداشتگاه «سدیه تیمان» رژیم صهیونیستی در صحرای «نقب» در جنوب سرزمین های اشغالی شهید شده اند.

این روزنامه همچنین اذعان کرد که از ابتدای جنگ علیه نوار غزه تاکنون نیز در مجموع ۴۸ اسیر فلسطینی در داخل زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی تیرماه ۱۴۰۳ گزارش داده بود که این رژیم ۳ هزار فلسطینی را از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در نوار غزه ربوده و به اسارت برده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۱۳۹ اسیر فلسطینی در بازداشتگاه سدیه تیمان در شرایط بسیار ناگواری نگهداری می شوند. در آخرین مورد، یک اسیر فلسطینی دیروز سه شنبه به شدت مورد ضرب و شتم زندانبانان رژیم صهیونیستی در بازداشتگاه سدیه تیمان قرار گرفت.

«محمد ابو سلمه» مدیر بیمارستان الشفاء در شهر غزه اخیرا پس از آزادی خود به همراه ۵۰ اسیر دیگر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی در جمع خبرنگاران گفت: رژیم اسرائیل در زندان های خود خدمات پزشکی به اسیران ارائه نمی کند بلکه بر خلاف کنوانسیون های بین المللی به آنها حمله می کند.

وی تصریح کرد: اسیران فلسطینی در بدترین شرایط در زندان های رژیم صهیونیستی نگهداری می شوند و با کمبود شدید آب و غذا مواجه هستند و تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار دارند.

بر اساس اسناد منتشر شده و گزارش سازمان های حقوق بشری، اسیران فلسطینی بویژه در سایه روی کار بودن کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با شکنجه، گرسنگی، نبود خدمات پزشکی و ناپدید شدن قهری و نگهداری در شرایط ناگوار و سخت روبرو هستند.

در همین راستا، خبرگزاری فلسطینی «وفا» گزارش داده که رژیم اشغالگر اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بیش از ۹ هزار و ۴۵۰ فلسطینی ساکن کرانه باختری از جمله قدس اشغالی را به همراه هزاران فلسطینی ساکن نوار غزه و صدها فلسطینی ساکن سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸ میلادی به اسارت برده است.

نظر شما