شناسهٔ خبر: 67951714 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

المیادین بررسی کرد:

«سدیه تیمان بدنام» عامل ایجاد دودستگی جدید بین صهیونیست‌ها

تهران- ایرنا- تحولات بازداشتگاه «سدیه تیمان» محل نگهداری اسیران فلسطینی ساکن نوار غزه‌ و صحنه های درگیری بین نیروهای پلیس و ارتش و شهرک نشینان رژیم صهیونیستی، شکاف و دودستگی جدیدی را بین اشغالگران ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شبکه المیادین امروز سه شنبه در گزارشی با اشاره به تحولات مربوط به بازداشتگاه «سدیه تیمان» در اراضی اشغالی گفت: بازداشتگاه مخفی سدیه تیمان، دودستگی جدیدی را در رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. این دودستگی پس از آن رخ داد که شهرک نشینان و شماری از اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به این بازداشتگاه در اعتراض به بازداشت چند نیروی ذخیره ارتش از سوی نیروهای پلیس نظامی این رژیم به خاطر ضرب و شتم شدید و شکنجه یک اسیر فلسطینی یورش بردند.

«هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی حمله شهرک نشینان به این پایگاه را بسیار خطرناک، مغایر با قانون رژیم صهیونیستی و غیرقابل قبول دانست. همچنین دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر این حمله را محکوم کرد.

«سدیه تیمان بدنام» عامل ایجاد دودستگی جدید بین صهیونیست‌ها

درحالی که «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» وزیران امنیت داخلی و دارایی از اقدام شهرک نشینان در یورش به این بازداشتگاه و نیز یورش به پادگان و دادگاه نظامی در منطقه «بیت لید» در اراضی اشغالی در همین ارتباط حمایت کردند، سران جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از این اقدام به شدت انتقاد و آن را محکوم کرده و به کابینه نتانیاهو حمله کردند.

شبکه المیادین سپس با اشاره به اختلافات بین ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی به دنبال تاخیر نیروهای پلیس در رسیدن به بازداشتگاه «سدیه تیمان» و عدم واکنش مناسب پلیس به یورش شهرک نشینان به این بازداشتگاه گفت که ارتش رژیم اسرائیل ترجیح داد که با شهرک نشینان به طور مستقیم درگیر نشود و کار را به پلیس محول کند.

«سدیه تیمان بدنام» عامل ایجاد دودستگی جدید بین صهیونیست‌ها

به گفته المیادین، با وجود اینکه مقامات رژیم اشغالگر می دانند که اقدام پلیس نظامی رژیم صهیونیستی در بازداشت چند نیروی ذخیره ارتش به خاطر شکنجه یک اسیر فلسطینی نمادین است که تحت فشار جامعه بین المللی انجام شد، اما این واقعه به موضوع جدیدی برای شکاف و دودستگی تبدیل شده و همچنین سبب بروز اختلاف میان ارتش و پلیس این رژیم شد و به اختلاف بین سران صهیونیست نیز دامن زد.

در حالی که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی، «ایلی کوهن» وزیر انرژی و «یولی ادلشتاین» رئیس کمیسیون خارجی و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی از نظامیان بازداشت شده و شکنجه گر حمایت کردند، در مقابل «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون به شدت حمله شهرک نشینان و برخی اعضای کنست را محکوم کرده و گفت: حمله به سدیه تیمان خطرناک است. اگر آنهایی که در راس کار هستنند و بر زندگی ما مسلط هستند، کنار زده نشوند اسرائیل در معرض خطر موجودیتی قرار می گیرد.

المیادین افزود: از زمان شروع جنگ علیه نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی بازداشتگاه سدیه تیمان را به محل نگهداری فلسطینی های به اسارت برده شده از نوار غزه تبدیل کرده است و آنها را در شرایط غیرانسانی نگهداری می کنند؛ به طوری که دست و پا و چشمان آنها را تمام مدت بسته و آنها در معرض شکنجه های وحشیانه قرار می دهند و از حیث پزشکی هم به آنها رسیدگی نمی کنند.

«سدیه تیمان بدنام» عامل ایجاد دودستگی جدید بین صهیونیست‌ها

پیش از این، «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس بازداشتگاه «سدیه تیمان» را همانند بازداشتگاه بدنام آمریکایی «گوانتانامو» توصیف کرد و گفت: جنایات سیستماتیک هر روزه علیه اسرای فلسطینی نوار غزه در بازداشتگاه سدیه تیمان و دیگر بازداشتگاه‌های رژیم اسرائیل تحت حمایت کامل کابینه فاشیست این رژیم انجام می‌شود.

عزت الرشق افزود: تفاوت بین شیوه رفتار مقاومت با اسرای دشمن در نوار غزه و شیوه رفتار دشمن با اسرای فلسطینی در زندان‌های خود همچون تفاوت بین نجابت شوالیه‌های مبارز برای آزادی و رذالت وحوش آدم‌نمای کثیف است.

وی گفت که جنایات هولناک دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در روز روشن و در برابر سکوت جامعه جهانی انجام می‌گیرد و این مسئله، همه را در برابر مسئولیتی تاریخی برای توقف این جنایات و بازخواست و محاکمه عاملان آن قرار می‌دهد.

وی اشاره کرد که این جنایات وحشیانه علیه اسرای فلسطینی نوار غزه در بازداشتگاه‌های رژیم اسرائیل، تلاشی نافرجام برای انتقام گیری از فلسطینیان است اما چنین جنایاتی نمی‌تواند عزم و اراده ملت فلسطین را تضعیف کند، کما اینکه اوج شکست دشمن در برابر پایداری ملت و مقاومت قهرمان فلسطین و شکست سران آن در تحقق اهداف جنایتکارانه خود در این جنگ را نشان می‌دهد.

نظر شما