شناسهٔ خبر: 67949253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

کردستان مهیای برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است

سنندج_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کردستان مهیای برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی صبح سه شنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: امسال در تلاشم تا گروههای درجه یک تئانر در جشنواره خیابانی مریوان که کاری هنری است حضور یابند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در یک شهر مرزی نشان می‌دهد، حضور هنرمندان از سراسر کشور بیانگر پایداری امنیت در شهرهای مرزی استان به ویژه شهر مریوان است، افزود: امسال این جشنواره با قوت بیشتر برگزار می‌شود.

وی تقویت همدلی و مشارکت اجتماعی، ارتباط بی واسطه با شهروندان برای انتقال مفاهیم هنر تئاتر خیابانی و ایجاد امکان برای تبادل تجربه‌های نو را از از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد: شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم،»، جوانی جمعیت، وفاق و همدلی، مشارکت اجتماعی، ترویج مفاهیم انسانی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از موضوعات جشنواره محسوب می‌شود.

دریایی اضافه کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بیستم تا بیستم مهرماه امسال برگزار می‌شود و آثار داخلی و خارجی به این جشنواره راه می‌یابند.

وی به سایر رویدادهای فرهنگی متاثر از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پرداخت و ادامه داد: دو سال است که جشنواره موسیقی خیابانی اقوام را در شهر کامیاران برگزار کردیم که با حضور بیش از ۶ هزار نفر برگزار کردیم.

دریایی از برگزاری جشنواره تئاتر کردی خبر داد و بیان کرد: جشنواره کردی موسیقی در مناطق کردواری برپا خواهد شد.

نظر شما