شناسهٔ خبر: 67949204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سبقت جوجه‌ریزی در سمنان ۳۰ درصد فراتر از تعهد / ۲۷ درصد تولید از نژاد آرین بود

سمنان - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: فرایند جوجه‌ریزی در تیر ۱۴۰۳ به رکورد جدیدی رسید و ۳۰ درصد فراتر از تعهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا عادل روز سه‌شنبه به رسانه‌ها ابراز کرد: جوجه‌ریزی در استان به رکوردی جدید و بی‌سابقه در استان رسید، به طوری که در تیر امسال به چهار میلیون و ۲۴ هزار و ۸۳۰ قطعه رسید.

وی یادآور شد: این میزان جوجه‌ریزی در ۱۴۳ واحد پرورش مرغ گوشتی انجام شد.

وی با اشاره به افزایش میزان جوجه‌ریزی در تیر امسال نسبت به ماه‌های گذشته، تصریح کرد: با توجه به تعهد سه میلیون قطعه‌ای استان در هر ماه، جوجه‌ریزی تیر امسال افزایش ۳۴ درصدی رقم زد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی سمنان اضافه کرد: افزایش آمار و ثبت رکورد جدید برای استان حاصل تلاش و برنامه‌ریزی منظم همه کارکنان و دست ‌اندرکاران فعال در حوزه تولید مرغ گوشتی و جوجه‌ریزی در مجموعه ستاد و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستاهای استان است.

این مسوول با بیان اینکه ۷۰ درصد مرغ تولیدی سمنان به تهران و استان‌های همجوار ارسال می‌شود، اضافه کرد: موضوع جوجه‌ریزی به صورت هفتگی در قرارگاه امنیت غذایی کشور و قرارگاه امنیت غذایی استان سمنان مورد بررسی قرار می‌گیرد. واحدهای راکد و نیمه‌فعال در استان شناسایی شدند و مسائل و مشکلات آنها برای بازگشت به چرخه تولید به صورت مجزا مورد رسیدگی قرار گرفت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی سمنان با اشاره به ضرورت احیای واحدهای راکد در حوزه تولید مرغ گوشتی، بیان کرد: از همه ظرفیت‌های قانونی موجود برای فعال‌سازی دوباره این واحدها استفاده می‌شود.

افزایش جوجه‌ریزی سویه نژاد آرین در استان سمنان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی سمنان از افزایش جوجه‌ریزی سویه نژاد آرین در استان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور، جوجه ریزی سویه آرین جزو وظایف و تکالیف جهادکشاورزی سمنان است و بخش قابل توجهی از جوجه‌ریزی‌ها باید از نژاد آرین باشد.

وی خاطرنشان کرد: از این رو پس از پیگیری‌ها ۲۷ درصد از جوجه‌ریزی‌ها در تیر ۱۴۰۳ که بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه را شامل می‌شود از نژاد آرین بود.

وی افزود: با توجه به جوجه‌ریزی‌های انجام‌شده و افزایش جوجه‌ریزی سویه آرین، تعهد استان سمنان به‌طور کامل محقق شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان محقق شد که سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه آن مربوط به سویه آرین بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی سمنان با اشاره به افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان سمنان گفت: ثبات در تامین نهاده و جوجه یک‌روزه و همچنین حمایت دولت در صادرات مرغ در زمان بیش‌بود تولید، از مهم‌ترین عوامل افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های سمنان بوده است.

نظر شما