شناسهٔ خبر: 67923874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جوجه‌ریزی در سمنان رکورد زد؛ بیش از ۴ میلیون قطعه در تیرماه

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ثبت رکورد جدید در وضعیت جوجه‌ریزی استان سمنان خبر داد و گفت: در تیرماه امسال میزان جوجه‌ریزی به چهار میلیون و ۲۴ هزار و ۸۳۰ قطعه رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حمیدرضا عادل پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سالن شهید شاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، اظهار داشت: در تیرماه امسال میزان جوجه‌ریزی به چهار میلیون و 24 هزار و 830 قطعه رسید، این میزان جوجه‌ریزی توسط 143 واحد پرورش مرغ گوشتی انجام شد.

وی با اشاره به افزایش میزان جوجه‌ریزی در تیرماه امسال نسبت به ماه‌های گذشته تصریح کرد: با توجه به تعهد سه میلیون قطعه‌ای استان در هرماه شاهد افزایش 34 درصدی نسبت به سقف تعهد استان در این زمینه بودیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: افزایش آمار و ثبت رکورد جدید برای استان حاصل تلاش و برنامه‌ریزی منظم همه کارکنان و دست‌اندرکاران فعال در حوزه تولید مرغ گوشتی و جوجه‌ریزی در مجموعه ستاد و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان است.

عادل با بیان اینکه 70 درصد مرغ تولیدی استان به تهران و استان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود؛ اضافه کرد: موضوع جوجه‌ریزی به صورت هفتگی در قرارگاه امنیت غذایی کشور و قرارگاه امنیت غذایی استان سمنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در این راستا واحدهای راکد و نیمه فعال در استان شناسایی شده و مسائل و مشکلات آنها برای بازگشت به چرخه تولید به صورت مجزا مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ضرورت احیای واحد‌های راکد در حوزه تولید مرغ گوشتی اضافه کرد: از همه ظرفیت‌های قانونی موجود برای فعال‌سازی مجدد این واحدها استفاده می‌شود. جوجه ریزی سویه نژاد آرین در استان سمنان افزایش یافت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش جوجه‌ریزی سویه نژاد آرین در استان سمنان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور، جوجه ریزی سویه آرین جزو وظایف و تکالیف سازمان بوده و باید بخش قابل توجهی از جوجه‌ریزی‌ها از نژاد آرین باشد.

عادل خاطرنشان کرد: از این‌رو پس از پیگیری‌های انجام شده 27 درصد از جوجه‌ریزی انجام شده در تیرماه استان سمنان که بیش از یک‌ میلیون و 100 هزار قطعه را شامل می‌شود از نژاد آرین بوده است.

وی افزود: با توجه به جوجه‌ریزی‌های صورت گرفته و افزایش جوجه‌ریزی سویه آرین تعهد استان سمنان به‌طور کامل محقق شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: همچنین در چهار ماهه نخست امسال بالغ‌بر 13 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان محقق شد که 3 میلیون و 300 هزار قطعه آن مربوط به سویه آرین بود.

عادل با اشاره به افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان سمنان، گفت: ثبات در تأمین نهاده و جوجه یک‌روزه و همچنین حمایت دولت در صادرات مرغ در زمان بیش‌بود تولید از مهم‌ترین عوامل افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های سطح استان سمنان بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های لازم افزایش روند جوجه‌ریزی در ماه‌های پیش رو نیز استمرار یابد.

انتهای پیام/363/

نظر شما